Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

God kalender-app for visning på nettbrett/vegg?


Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde vært greit med en app jeg kunne hatt på et nettbrett på veggen som viser dagens, eller helst ukens hendelser på en elegant og ryddig måte, outlook på PC gjør dette bra.

Ønsker følgende implementert:

- Google Kalender

- Exchange (for jobb)

- Facebook

 

Noen som vet om noe som kan gjøre susen? hadde det kunne blitt implementert i ImperiHome hadde det vært supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Evelen skrev:

Hei.

Hadde vært greit med en app jeg kunne hatt på et nettbrett på veggen som viser dagens, eller helst ukens hendelser på en elegant og ryddig måte, outlook på PC gjør dette bra.

Ønsker følgende implementert:

- Google Kalender

- Exchange (for jobb)

- Facebook

 

Noen som vet om noe som kan gjøre susen? hadde det kunne blitt implementert i ImperiHome hadde det vært supert.

OpenHAB og Project Rotini gjør jobben bra for min del, men kan være litt "overkill" å sette opp OpenHAB for en kalendervisning... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

bumper denne litt ;) noen forslag?

 

EDIT: Tror jeg skal prøve meg på  Windows 8 kalenderen når jeg kommer hjem, den ser stilren ut og jeg har et windows 8 brett jeg ikke bruker uansett.Windows-8-review-screenshot-calendar-app

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OpenHAB og Project Rotini gjør jobben bra for min del, men kan være litt "overkill" å sette opp OpenHAB for en kalendervisning... ?



Hvilken kalender bruker du? Jeg skulle gjerne satt opp google calender for meg og min kone med dette, men sliter litt med å komme igang. Virket litt innviklet å få det til sist jeg sjekket.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Hvilken kalender bruker du? Jeg skulle gjerne satt opp google calender for meg og min kone med dette, men sliter litt med å komme igang. Virket litt innviklet å få det til sist jeg sjekket.

Sent fra min LG-D855 via Tapatalk


Jeg bruker 3 google kalendere. 1 min 2. Felles og 3. Konas.

Deretter laster jeg alle tre inn i OpenHAB og lager items for det antall eventer jeg vil vise fra hver kalender. Deretter lager jeg en sitemap med to kalender view.
View 1: min+felles
view 2: konas+felles
Skal se om jeg får lagt ut oppsettet når jeg får logget meg på serveren (er på jobbreise).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

innhold i openhab.cfg

Sitat

################################ CalDav Binding #######################################
# Person1
caldavio:Person1:url=https://www.google.com/calendar/dav/<MAIL>/events
caldavio:Person1:username=<MAIL>
caldavio:Person1:password=<Passord>
caldavio:Person1:reloadInterval=10
caldavio:Person1:preloadTime=20000
caldavio:timeZone=Europe/Berlin

# Person2
caldavio:Person2:url=https://www.google.com/calendar/dav/<MAIL>/events
caldavio:Person2:username=<MAIL>
caldavio:Person2:password=<Passord>
caldavio:Person2:reloadInterval=10
caldavio:Person2:preloadTime=20000

# Felles
caldavio:Felles:url=https://www.google.com/calendar/dav/<calendarID>@group.calendar.google.com/events
caldavio:Felles:username=<MAILtilPerson1 eller 2>
caldavio:Felles:password=<Passord>
caldavio:Felles:reloadInterval=10
caldavio:Felles:preloadTime=20000

 

Innhold i Items fila:

Sitat


String        Calendar_Person1_Event0            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:ACTIVE eventNr:1 value:NAME" } //eventNr for concurrent events
String        Calendar_Person1_Place0            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:ACTIVE eventNr:1 value:PLACE" } //eventNr for concurrent events
DateTime    Calendar_Person1_Start_Time0    "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:ACTIVE eventNr:1 value:START" } //eventNr for concurrent events
DateTime    Calendar_Person1_End_Time0        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:ACTIVE eventNr:1 value:END" } //eventNr for concurrent events
String        Calendar_Person1_Event1            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:1 value:NAME" }
String        Calendar_Person1_Place1            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:1 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person1_Start_Time1    "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:1 value:START" }
DateTime    Calendar_Person1_End_Time1        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:1 value:END" }
String        Calendar_Person1_Event2            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:2 value:NAME" }
String        Calendar_Person1_Place2            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:2 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person1_Start_Time2    "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:2 value:START" }
DateTime    Calendar_Person1_End_Time2        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:2 value:END" }
String        Calendar_Person1_Event3            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:3 value:NAME" }
String        Calendar_Person1_Place3            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:3 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person1_Start_Time3    "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:3 value:START" }
DateTime    Calendar_Person1_End_Time3        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:3 value:END" }
String        Calendar_Person1_Event4            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:4 value:NAME" }
String        Calendar_Person1_Place4            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:4 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person1_Start_Time4    "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:4 value:START" }
DateTime    Calendar_Person1_End_Time4        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:4 value:END" }
String        Calendar_Person1_Event5            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:5 value:NAME" }
String        Calendar_Person1_Place5            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:5 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person1_Start_Time5    "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:5 value:START" }
DateTime    Calendar_Person1_End_Time5        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person1 type:UPCOMING eventNr:5 value:END" }

String        Calendar_Person2_Event0            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:ACTIVE eventNr:1 value:NAME" } //eventNr for concurrent events
String        Calendar_Person2_Place0            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:ACTIVE eventNr:1 value:PLACE" } //eventNr for concurrent events
DateTime    Calendar_Person2_Start_Time0        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:ACTIVE eventNr:1 value:START" } //eventNr for concurrent events
DateTime    Calendar_Person2_End_Time0        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:ACTIVE eventNr:1 value:END" } //eventNr for concurrent events
String        Calendar_Person2_Event1            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:1 value:NAME" }
String        Calendar_Person2_Place1            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:1 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person2_Start_Time1        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:1 value:START" }
DateTime    Calendar_Person2_End_Time1        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:1 value:END" }
String        Calendar_Person2_Event2            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:2 value:NAME" }
String        Calendar_Person2_Place2            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:2 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person2_Start_Time2        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:2 value:START" }
DateTime    Calendar_Person2_End_Time2        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:2 value:END" }
String        Calendar_Person2_Event3            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:3 value:NAME" }
String        Calendar_Person2_Place3            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:3 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person2_Start_Time3        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:3 value:START" }
DateTime    Calendar_Person2_End_Time3        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:3 value:END" }
String        Calendar_Person2_Event4            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:4 value:NAME" }
String        Calendar_Person2_Place4            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:4 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person2_Start_Time4        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:4 value:START" }
DateTime    Calendar_Person2_End_Time4        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:4 value:END" }
String        Calendar_Person2_Event5            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:5 value:NAME" }
String        Calendar_Person2_Place5            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:5 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Person2_Start_Time5        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:5 value:START" }
DateTime    Calendar_Person2_End_Time5        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Person2 type:UPCOMING eventNr:5 value:END" }

String        Calendar_Felles_Event0            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:ACTIVE eventNr:1 value:NAME" } //eventNr for concurrent events
String        Calendar_Felles_Place0            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:ACTIVE eventNr:1 value:PLACE" } //eventNr for concurrent events
DateTime    Calendar_Felles_Start_Time0        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:ACTIVE eventNr:1 value:START" } //eventNr for concurrent events
DateTime    Calendar_Felles_End_Time0        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:ACTIVE eventNr:1 value:END" } //eventNr for concurrent events
String        Calendar_Felles_Event1            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:1 value:NAME" }
String        Calendar_Felles_Place1            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:1 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Felles_Start_Time1        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:1 value:START" }
DateTime    Calendar_Felles_End_Time1        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:1 value:END" }
String        Calendar_Felles_Event2            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:2 value:NAME" }
String        Calendar_Felles_Place2            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:2 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Felles_Start_Time2        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:2 value:START" }
DateTime    Calendar_Felles_End_Time2        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:2 value:END" }
String        Calendar_Felles_Event3            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:3 value:NAME" }
String        Calendar_Felles_Place3            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:3 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Felles_Start_Time3        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:3 value:START" }
DateTime    Calendar_Felles_End_Time3        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:3 value:END" }
String        Calendar_Felles_Event4            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:4 value:NAME" }
String        Calendar_Felles_Place4            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:4 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Felles_Start_Time4        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:4 value:START" }
DateTime    Calendar_Felles_End_Time4        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:4 value:END" }
String        Calendar_Felles_Event5            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:5 value:NAME" }
String        Calendar_Felles_Place5            "[%s]"                                <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:5 value:PLACE" }
DateTime    Calendar_Felles_Start_Time5        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:5 value:START" }
DateTime    Calendar_Felles_End_Time5        "[%1$tT, %1$td.%1$tm.%1$tY]"        <calendar>  { caldavPersonal="calendar:Felles type:UPCOMING eventNr:5 value:END" }

Innhold i SiteMap fila:

Sitat

sitemap Tablet label="Calendar"
{
        Frame label="{widget:calendar}" {
            Text item=Calendar_Person1_Event0             label="{item:event1-title}"
            Text item=Calendar_Person1_Place0            label="{item:event1-location}"
            Text item=Calendar_Person1_Start_Time0        label="{item:event1-start-time}"
            Text item=Calendar_Person1_End_Time0        label="{item:event1-end-time}"
            Text item=Calendar_Person1_Event1            label="{item:event2-title}"
            Text item=Calendar_Person1_Place1            label="{item:event2-location}"
            Text item=Calendar_Person1_Start_Time1        label="{item:event2-start-time}"
            Text item=Calendar_Person1_End_Time1        label="{item:event2-end-time}"
            Text item=Calendar_Person1_Event2            label="{item:event3-title}"
            Text item=Calendar_Person1_Place2            label="{item:event3-location}"
            Text item=Calendar_Person1_Start_Time2        label="{item:event3-start-time}"
            Text item=Calendar_Person1_End_Time2        label="{item:event3-end-time}"
            Text item=Calendar_Person1_Event3            label="{item:event4-title}"
            Text item=Calendar_Person1_Place3            label="{item:event4-location}"
            Text item=Calendar_Person1_Start_Time3        label="{item:event4-start-time}"
            Text item=Calendar_Person1_End_Time3        label="{item:event4-end-time}"
            Text item=Calendar_Person1_Event4            label="{item:event5-title}"
            Text item=Calendar_Person1_Place4            label="{item:event5-location}"
            Text item=Calendar_Person1_Start_Time4        label="{item:event5-start-time}"
            Text item=Calendar_Person1_End_Time4        label="{item:event5-end-time}"
            Text item=Calendar_Person1_Event5            label="{item:event6-title}"
            Text item=Calendar_Person1_Place5            label="{item:event6-location}"
            Text item=Calendar_Person1_Start_Time5        label="{item:event6-start-time}"
            Text item=Calendar_Person1_End_Time5        label="{item:event6-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event0             label="{item:event7-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place0            label="{item:event7-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time0        label="{item:event7-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time0            label="{item:event7-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event1            label="{item:event8-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place1            label="{item:event8-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time1        label="{item:event8-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time1            label="{item:event8-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event2            label="{item:event9-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place2            label="{item:event9-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time2        label="{item:event9-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time2            label="{item:event9-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event3            label="{item:event10-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place3            label="{item:event10-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time3        label="{item:event10-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time3            label="{item:event10-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event4            label="{item:event11-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place4            label="{item:event11-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time4        label="{item:event11-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time4            label="{item:event11-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event5            label="{item:event12-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place5            label="{item:event12-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time5        label="{item:event12-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time5            label="{item:event12-end-time}"
        }
        Frame label="{widget:calendar}" {
            Text item=Calendar_Person2_Event0             label="{item:event1-title}"
            Text item=Calendar_Person2_Place0                label="{item:event1-location}"
            Text item=Calendar_Person2_Start_Time0        label="{item:event1-start-time}"
            Text item=Calendar_Person2_End_Time0            label="{item:event1-end-time}"
            Text item=Calendar_Person2_Event1                label="{item:event2-title}"
            Text item=Calendar_Person2_Place1                label="{item:event2-location}"
            Text item=Calendar_Person2_Start_Time1        label="{item:event2-start-time}"
            Text item=Calendar_Person2_End_Time1            label="{item:event2-end-time}"
            Text item=Calendar_Person2_Event2                label="{item:event3-title}"
            Text item=Calendar_Person2_Place2                label="{item:event3-location}"
            Text item=Calendar_Person2_Start_Time2        label="{item:event3-start-time}"
            Text item=Calendar_Person2_End_Time2            label="{item:event3-end-time}"
            Text item=Calendar_Person2_Event3                label="{item:event4-title}"
            Text item=Calendar_Person2_Place3                label="{item:event4-location}"
            Text item=Calendar_Person2_Start_Time3        label="{item:event4-start-time}"
            Text item=Calendar_Person2_End_Time3            label="{item:event4-end-time}"
            Text item=Calendar_Person2_Event4                label="{item:event5-title}"
            Text item=Calendar_Person2_Place4                label="{item:event5-location}"
            Text item=Calendar_Person2_Start_Time4        label="{item:event5-start-time}"
            Text item=Calendar_Person2_End_Time4            label="{item:event5-end-time}"
            Text item=Calendar_Person2_Event5                label="{item:event6-title}"
            Text item=Calendar_Person2_Place5                label="{item:event6-location}"
            Text item=Calendar_Person2_Start_Time5        label="{item:event6-start-time}"
            Text item=Calendar_Person2_End_Time5            label="{item:event6-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event0             label="{item:event7-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place0            label="{item:event7-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time0        label="{item:event7-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time0            label="{item:event7-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event1            label="{item:event8-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place1            label="{item:event8-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time1        label="{item:event8-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time1            label="{item:event8-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event2            label="{item:event9-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place2            label="{item:event9-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time2        label="{item:event9-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time2            label="{item:event9-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event3            label="{item:event10-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place3            label="{item:event10-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time3        label="{item:event10-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time3            label="{item:event10-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event4            label="{item:event11-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place4            label="{item:event11-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time4        label="{item:event11-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time4            label="{item:event11-end-time}"
            Text item=Calendar_Felles_Event5            label="{item:event12-title}"
            Text item=Calendar_Felles_Place5            label="{item:event12-location}"
            Text item=Calendar_Felles_Start_Time5        label="{item:event12-start-time}"
            Text item=Calendar_Felles_End_Time5            label="{item:event12-end-time}"
        }
    }
}

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

innhold i openhab.cfg

Fantastisk. Tusen takk [emoji4] Da er dette neste som implementeres.

Jobber også med å prøve å få til google graph via web view widgeten. Som i tillegg skal snakke med sql serveren min. Men tar litt tid når en ikke har den riktig kompetansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Danonym1 skrev:

Fantastisk. Tusen takk emoji4.png Da er dette neste som implementeres.

Jobber også med å prøve å få til google graph via web view widgeten. Som i tillegg skal snakke med sql serveren min. Men tar litt tid når en ikke har den riktig kompetansen.

Ser faktisk på dette selv, er ikke imponert over OpenHABs graf muligheter... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enderlig funnet windows 8 kalenderen, men så ser jeg ....

https://support.microsoft.com/en-us/help/14091/windows-8-calendar-app-help

Note

 

Because of changes Facebook has made to its software, Facebook integration in Calendar is no longer supported. This means that Calendar will no longer be able to get info from or share directly to Facebook. For more info, see Facebook Connect is no longer available.

 

As of January 30, 2013, Google stopped supporting new EAS (Exchange ActiveSync) connections in some scenarios. This means you can no longer add or sync your Google calendar but you can see your events by moving them to Outlook.com. 

If you change your time zone, you'll have to close the Calendar app and reopen it for the changes to take effect. To close the app, drag the app to the bottom of the screen, and hold it there until the app flips over.

 

EDIT: Skal heller prøve denne: http://www.makeuseof.com/tag/sync-google-calendar-appointments-windows-8/

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OneCalendar testet, slengt inn Google, Exchange og Facebook.

Fungerer greit.

Månedsvisning har den mangelen at man ser veldig lite av teksten, så ikke så mye info på hvert event.

Uke/dags visning har den mangelen at man ikke får hele 24-timers spekteret på skjermen samtidig (kanskje om man har høy nok oppløsning), dette gjør at det ikke fungerer bra til vegg-montering. Man må scrolle opp og ned.

 

Jeg tror jeg går for Månedsvisningen her, på høykant viste den bittelitt mer tekst. med mindre noen har et bedre forslag?

 

måned.jpg

uke.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt! Har leika litt med denne tanken selv. I tillegg til Google kalender ønsker jeg å vise reisetid til/fra jobb, værvarsel og tidsinformasjon. Planen er å få tak i en LCD-skjerm fra en gammel laptop eller lignende og finne en kontroller på ebay. Det er ganske mange finurlige oppsett i kommentarfeltet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.