Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nattsenking Microtemp MTC2


Jompa Tormann

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer nattsenking på en termostat, der nattsenkingen styres av et 230v signal?

Manual:

https://www.micromatic.no/globalassets/inriver/resources/oj1011_0_5_1.pdf

hvor det står

Nattsenkings-/sparetemperaturfunksjonen aktiveres via et 230 V signal fra et eksternt ur/timer koplet til klemme S.

Har 5 slike termostater, og har tenkt å styre de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Moskus said:

Øh... her er det mulig jeg har misforstått noe, men vil man ikke styre nattsenkinen fra controlleren istedenfor?

 

Om det er MTC2 som skal styre nattsenking må man benytte klemme S for aktivere denne funksjonen. Alternativer måter på å sette nattsenking kan være å benytte hjemmeautomasjon systemet til å bare skru av varme kabler om natta, da må man han ha en temp giver som sender info til hjemmeautomasjons systemet for når det skal skru seg av om man vil ha 5 grader nattsenking som klemme S vil gi, ved å legge denne til samme fase som klemme 1. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er MTC2 som skal styre nattsenking, og den vil senke den 5 grader (default). Det er mer enn nok, trenger ikke å styre hver enkelt termostat eller temperatur.

For å styre dette tenkte jeg en z-wave DIN modul, f.eks denne + denne (blir fort overkant dyrt)? Nesten like greit å kjøpe z-wave termostater om det er såppas kostbart.

Endret av Jompa Tormann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 8.8.2016 at 12:41, Moskus said:

Oppdatering av strømforbruk (som ikke fungerer pr dags dato), i det minste.

 

Noen som vet om det er hardware endring eller kun firmeware oppdatering?

Ser også den både kan kobles til gulvføler og en romføler. Gulvføler har jeg. Og jeg har også en multisensor  som måler temperatur. Noen har kombinert de to i for eksempel Homeseer? Hvis ja, noen fordeler eller ulemper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Johs. skrev:

 

Noen som vet om det er hardware endring eller kun firmeware oppdatering?

Ser også den både kan kobles til gulvføler og en romføler. Gulvføler har jeg. Og jeg har også en multisensor  som måler temperatur. Noen har kombinert de to i for eksempel Homeseer? Hvis ja, noen fordeler eller ulemper?

Først var det snakk om at det kun behøvdes en firmware-oppdatering, men nå er det vel sagt at også hardware må oppdateres...

 

Men det er mulig du må ta mitt utsagn med et salt-korn eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Først var det snakk om at det kun behøvdes en firmware-oppdatering, men nå er det vel sagt at også hardware må oppdateres...

 

Men det er mulig du må ta mitt utsagn med et salt-korn eller to.

 

Det stemmer. Vært i kontakt med de om dette.

Utsagnet var at det ikke blir støtte før en eventuell MultiReg 2. De kan heller ikke rapportere On/Off status på den innebygde regulatoren slik at det ikke er mulig å regne ut dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.