Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

http://HS3-Webinterface/deviceutility


Erling

Anbefalte innlegg

Gammel uvane eller noe, men jeg bruker ofte denne siden i daglig betjening...

 

Utfordringen blir at "viewet" følger alle klientene, enten det er PC, Ipad eller annet.

 

Jeg skulle gjerne ha en "link" til lys, stemningslys, temperatur osv.

 

Samt at "filterne" kan benyttes når jeg vil det.

 

Det er helt sikkert en innstilling, noen som husker?

 

Eller har andre gode forslag som jeg ikke har oppdaget?

 

Takk.

 

PS: Dette er for bruk FØR jeg får ut fingern og gjør "det" tilgjengelig via HSTouch. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Erling skrev:

Gammel uvane eller noe, men jeg bruker ofte denne siden i daglig betjening...

Huffda, det hørtes tungvint ut!

Slik jeg tolker det, er den siden laget for å håndtere enheter i systemet, og er ikke noe særlig i daglig bruk. Med god organisering av enheter lar det seg jo riktignok gjøre (og god organisering oppfordrer jeg på det sterkeste uansett), men direkte lett i bruk er den ikke. Siden kan ikke ta i mot parameter om hvilke enheter du vil se på nå, så hurtiglinker lar seg ikke lagre uten videre (de blir sendt som HTTP Post-data, så helt umulig er det vel ikke).

 

Hvis du er villig til å ta jobben, kan du se på Jon00s Quick Web Page Builder. Det vil ta deg litt tid å sette det opp, men er veldig praktisk når det er gjort. Med den kan du også bygge ditt eget interface som vil skalere fint mellom enheter (men jeg har ikke drevet det så langt).

 

... ellers slår jeg et slag for WinSeer. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekk sak, den fungerer jo - men var ikke helt det jeg jaktet på.

 

Normalt har jeg "alle" synlige, og bruker Ctrl+F og søker opp det jeg vil kontrollere.

 

Nå i dag har jeg filtrert og viser "kun" PHLocation mens jeg får den til å fungere.

 

Så begynte det å regne og jeg ville ha litt lys, den nye lampen som kom i fjor sommer er selvsagt ikke på Iphonen og dermed må jeg tilbake og kutte ut filteret - osv.

 

Men nå sporer jeg av, finner heller tråden til WinSeer og foreslår noe der.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Erling skrev:

Normalt har jeg "alle" synlige, og bruker Ctrl+F og søker opp det jeg vil kontrollere.

Greit at dette fungerer akkurat nå. :)

 

Men vær advart: Det kommer en dag da dette går altfor sent! ;) 

 

 

13 minutter siden, Erling skrev:

Så begynte det å regne og jeg ville ha litt lys, den nye lampen som kom i fjor sommer er selvsagt ikke på Iphonen og dermed må jeg tilbake og kutte ut filteret - osv.

"Lampen er ikke på iPhonen"...? Jeg vet ikke om jeg forstår scenarioet ditt.

 

Men det er ingenting her som ikke kan automatiseres. Hva med en Lux-måler også? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.