Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Esp32, esphome og mqtt


Aki76

Anbefalte innlegg

Hei, sliter med å kople Esp32 til mqtt. 

Når eg programerer med denne koda så mister seg kontakt med esp32 brikka. 

Tips på kva som er feil i koda mi? FB_IMG_1646677961116.jpg.b306a2aa8b0cb9da9889e2a139682d63.jpg

 

Screenshot_20220307-192949_Chrome.jpg

Endret av Aki76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Aki76 endret tittelen til Esp32, esphome og mqtt

Målet er å frigjere esp32 frå HA, bruke esp32 til å lese av verdi frå xiaomi bluetooth sensor og sende det til HA via Mqtt. Pga sensor og esp32 skal stå på annen lokasjon enn HA.. 

 

Veit eg må fjerne HA api koda. 

 

Korleis kan eg då kode yaml på ein praktisk måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hva som er problemet. Du nevner at du sliter med å koble den til mqtt, men er problemet egentlig at den ikke kobler seg på wifi?

 

Jeg ville prøvd å skrelle det ned til et minimum først. Ta bort ble-tracker og mqtt og se om du får den til å koble seg på wifi og at du får kontakt med den.

 

Du nevner ikke hvilken brikke du har. Sikker på at du har valgt riktig brikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Godt mulig spørsmålet var dårlig formulert.

Kortet er  ESP32, NodeMCU.

 

Kortet er på Wifi og kopla til Ha, men når eg la inn mqtt uten å ta vekk Ha api så mista eg den koplinga og trudde det gjekk skeis...

 

Målet er å bruke ESp32 til å sende avlesingar frå Xiaomi BLE sensor til Ha via mqtt(Frå hytta).

Fekk kopla Esp32 til mqtt når eg tok vek Ha api.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.