Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

StromPrisSeer installasjonsproblem


Anbefalte innlegg

Hei!

For å kunne kjøpe kraft av lokalt e-verk har eg no sagt opp Tibber og vil ha inn kraftprisar frå Nordpool via Stromprisseer, men har støytt på utfordringar.

Eg har installert plugin, registrert den og fått Entsoe-token, men så stoppar det opp.

Har ingen stadar eg kan leggje inn token, og får feilmelding ved oppstart.

 

Nokon som har tips eller erfaringar med dette?

Eventuell annan plugin for å hente inn kraftprisar?

 

(har også posta på Homeseerforum)

stromprisseerMoreMissing.png

errorstromprisseer.png

Endret av EirikW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

@Salvesen

Kan du lese alt og sjå på screenshots, både her og på homeseerforumet, og svare konkret på det er ute etter? Poenget med posten her, og på hs-forumet, er at ting ikkje fungerer, det er ingen config-side.

Veldig dårlig oppfølging/funksjon av ein plugin som tross alt må kjøpast..

Endret av EirikW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (På 12.5.2022 den 18.10):

@Salvesen

Kan du lese alt og sjå på screenshots, både her og på homeseerforumet, og svare konkret på det er ute etter? Poenget med posten her, og på hs-forumet, er at ting ikkje fungerer, det er ingen config-side.

Veldig dårlig oppfølging/funksjon av ein plugin som tross alt må kjøpast..

Beklager at jeg ikke har fulgt opp skikkelig. Er dessverre sykemeldt om dagen. Men jeg la igjen en melding på homeseer forumet. Hvordan ser din config side ut? Min er slik som jeg viste til med screenshot. Kanskje det kan være browser relatert? Jeg bruker chrome.

 

Bare så det er tydelig, config siden finnes her:Screenshot_20220516-091638_Chrome.thumb.jpg.f8c11d152bde1f3e495065998b1ed1ff.jpg

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvesen skrev (47 minutter siden):

Beklager at jeg ikke har fulgt opp skikkelig. Er dessverre sykemeldt om dagen. Men jeg la igjen en melding på homeseer forumet. Hvordan ser din config side ut? Min er slik som jeg viste til med screenshot. Kanskje det kan være browser relatert? Jeg bruker chrome.

 

Bare så det er tydelig, config siden finnes her:Screenshot_20220516-091638_Chrome.thumb.jpg.f8c11d152bde1f3e495065998b1ed1ff.jpg

 

Eg manglar configfila i følge feilmelding ved oppstart. Og eg manglar dermed fane/meny for stromPrisSeer.

 

Screenshot_20220516-100244_Chrome.jpg

Screenshot_20220516-100224_Chrome.jpg

Endret av EirikW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (På 16.5.2022 den 9.20):

 

Eg manglar configfila i følge feilmelding ved oppstart. Og eg manglar dermed fane/meny for stromPrisSeer.

 

Screenshot_20220516-100244_Chrome.jpg

Screenshot_20220516-100224_Chrome.jpg

Det var veldig rart, har du ingen filer under hs4/html/stromprisseer?

 

Prøvd å slette og installere på ny?

 

Skal prøve dette selv senere, mulig det er noe krøll i installasjonsfilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvesen skrev (1 time siden):

Det var veldig rart, har du ingen filer under hs4/html/stromprisseer?

 

Prøvd å slette og installere på ny?

 

Skal prøve dette selv senere, mulig det er noe krøll i installasjonsfilen

 

Her har eg ei fil, som heiter configNew.html

 

Har prøvd dette tidlegare, og prøvde igjen no utan resultat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (2 timer siden):

 

Her har eg ei fil, som heiter configNew.html

 

Har prøvd dette tidlegare, og prøvde igjen no utan resultat. 

Veldig rart at den ikke blir lagt til av homeseer under oppstart av plugin. Kan det være noe med hs4 versjonen du kjører?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvesen skrev (6 minutter siden):

Veldig rart at den ikke blir lagt til av homeseer under oppstart av plugin. Kan det være noe med hs4 versjonen du kjører?

Versjonen av HS er HS4 Standard Edition 4.2.12.0 (Windows). Reknar med dette er siste versjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (14 minutter siden):

Versjonen av HS er HS4 Standard Edition 4.2.12.0 (Windows). Reknar med dette er siste versjon. 

Fant en bug hvor config siden ikke blir lagt til om en ikke har korrekt config når en starter opp. Du kan komme rundt problemet med å legge inn config manuelt i config filen. Laster opp ny og fikset versjon i dag, pleier å gå noen dager før den er på plass i shoppen 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Salvesen skrev (På 18.5.2022 den 11.01):

Fant en bug hvor config siden ikke blir lagt til om en ikke har korrekt config når en starter opp. Du kan komme rundt problemet med å legge inn config manuelt i config filen. Laster opp ny og fikset versjon i dag, pleier å gå noen dager før den er på plass i shoppen 

Flott, ser ut til å fungere no 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Join skrev (4 timer siden):

Hei!

 

Kan eg kapre tråden litt, for har trøbbel med konfigurasjon. 

 

@Salvesen

På plugin forside står det versjon 1.0.0.3, sjølv etter oppdatering til 1.0.0.4.

 

Takker.. :)

 

Screenshot_20221213_013515.jpg

Har du sendt forespørsel og oppretta/laga entsoe-token, som du har lagt inn i feltet for dette? (Ser det er merka med raudt i bakgrunnen).

 

På min står det òg at det er versjon 1.0.0.3 sjølv 1.0.0.4 er installert. Trur dette berre er visingsfeil, sidan min ikkje fungerte ved 1003, og fungerar med 1004 🙂

Endret av EirikW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (På 13.12.2022 den 6.19):

Har du sendt forespørsel og oppretta/laga entsoe-token, som du har lagt inn i feltet for dette? (Ser det er merka med raudt i bakgrunnen).

 

På min står det òg at det er versjon 1.0.0.3 sjølv 1.0.0.4 er installert. Trur dette berre er visingsfeil, sidan min ikkje fungerte ved 1003, og fungerar med 1004 🙂

Hei.

 

Ja, eg har fått entsoe-token.

 

Kanskje eg må prøve med en reboot av systemet fyrst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (På 13.12.2022 den 6.19):

Har du sendt forespørsel og oppretta/laga entsoe-token, som du har lagt inn i feltet for dette? (Ser det er merka med raudt i bakgrunnen).

 

På min står det òg at det er versjon 1.0.0.3 sjølv 1.0.0.4 er installert. Trur dette berre er visingsfeil, sidan min ikkje fungerte ved 1003, og fungerar med 1004 🙂

Hei. :)

 

Når du har lagt inn din entsoe-token, er denne med bindestreker, eller skal den inn uten?

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (3 timer siden):

Hei. :)

 

Når du har lagt inn din entsoe-token, er denne med bindestreker, eller skal den inn uten?

 

Mvh

Eg har kopiert og limt inn direkte, med bindestrekar trur eg.

Kan det vere at du har kopiert og fått med mellomrom anten før eller etter token, og at dette skapar kluss?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (På 19.12.2022 den 18.08):

Eg har kopiert og limt inn direkte, med bindestrekar trur eg.

Kan det vere at du har kopiert og fått med mellomrom anten før eller etter token, og at dette skapar kluss?

 

Hei! :)

Eg kom meg vidare. 

Nederst, der det stod intervall (60 sekunder er standard) Der måtte man skrive inn ønska intervall, skreiv inn 60. Allright.. :)

 

Då er det berre å vente på oppdatering av api. er dette oppdatert ein gong pr. døgn, klokka 13?

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EirikW skrev (På 19.12.2022 den 18.08):

Eg har kopiert og limt inn direkte, med bindestrekar trur eg.

Kan det vere at du har kopiert og fått med mellomrom anten før eller etter token, og at dette skapar kluss?

 

Hei @EirikW :)

 

Er det kun å legge inn entsoe-token, så fungerer det?

 

Eller må eg sette opp noke på api-sida?

 

Eg har fortsatt ikkje data der.

 

Restarta du HS f.eks? 

Endret av Join
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.