Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Sette opp KFOB


Petterpotet

Spørsmål

Hei!

 

Har gått til innkjøp av en z-wave pakke. HomeSeer, og masse annet.

 

Jeg får ikke KFOBen til å trigge eventer, den reagerer ikke i device management og ingen ting dukker opp i loggen. Den er "includet." 

 

Er helt ny på z-wave og HomeSeer, så jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å feilsøke..

 

Takker for svar 

Endret av Petterpotet
Link til KFOB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hvis du skal bruke den til å trigge eventer, er det eneste alternativet (så vidt jeg kan se) å bruke den som en scene-controller, men det ser også ut som om det er default. Se side 4 i manualen.

 

Hvis du trykker på en av knappene, hva vises da i loggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Nå vet jeg ikke hvor langt du er kommet, men så langt har jeg fått til følgende (skriver dette litt for meg selv og litt for andre som kommer inn i tråden):

  • Resatt hele dingsen.
  • Fått den inkludert igjen som secure (herreguuuud hvor mange ganger man må prøve med starting av include og riktig tastekombinasjon på wallc - alle 4 knapper og så knapp 2 når det skal kommuniseres. )
  • Gikk inn på z-wave for Popp and Co generic kontroller og la til Homeseer.

 

Nå får jeg opp koder i loggen og ikon+beskrivelse i i Central scene når jeg klikker på de forskjellige knappene.

 

Det jeg ønsker er å sette opp denne mot en Fibaro Double Switch 2 FGS-223, men den skal helst virke selv om Homeseer går ned. Og jeg ønsker egentlig at den skal være som en vanlig av/på bryter (på opp, av ned).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg velger å svare meg selv her i tilfelle det er noen som kommer inn her og sliter med det samme.

Jeg fikk Double switch til å virke etter å ha gjort om på paramtrene for hvordan bryterne skal fungere (to grupper som av og på) og i tillegg lagt til assosiasjon mot Double switch.

 

Alt så bra ut til jeg fikk sett på stedet hvor dette skulle settes opp. Double switch ser ut til å være avhengig av å ha tilgang på to ledere, mens lysene som var lagt opp var lagt på den mest ledningsøkonomiske måten som gjorde det umulig for meg å få plugget inn switchen uten må måtte trekke inn flere ledere.

Kjipt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.