Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Sonos problem etter backup


solosuper

Anbefalte innlegg

For litt siden byttet jeg fra SD til SSD på rp4. Jeg tok backup og installerte HA på nytt før jeg deretter restore av backup. Alt fungere stort sett som før, men en ting som ikke har fungert er sonos integrasjonen. Den lar seg styre ved å justere volum og play/pause. Men jeg bruker sonos som ringeklokke. Når ringeklokken trykkes skal det spilles av en lys på sonos. Ingenting skjer når jeg aktiverer automasjonen, men derimot i sonos-appen kommer det en beskjed "Kan ikke spille av ¨Lyd.mp3¨, kunne ikke koble til IP 192.168...."  Problemet er at dette IP adressen er til den gamle HA før jeg byttet til SSD. Etter at jeg byttet til SSD fikk jeg også ny IP adresse. Noen som kan peke meg i riktig retning her? Jeg har prøvd å fjerne integrasjonen og sette den opp på nytt, samt prøvd å resette høytalerne uten at det har fungert. Begge høytalerne er koblet til ruter via kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.