Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Har utfordringer med at ID Locken min går i "sovemodus" etter kort tid etter direkte betjening. Dette gjør at noden oppfattes som død og kan ikke betjenes fra Home Assistant.

Etter direkte betjening av ID Lock - Altså trykke på tastaturet, låseknappen på innsiden eller åpne døren, så våkner den til liv igjen, og låsen kan betjenes fra HA i en liten stund, før den dør igjen.

 

Kjører HA på Raspberry Pi 4 med Aeotec gen 7 USB stick med ID Lock Z-wave modul. Home Assistant OS med Z-wave JS integrasjon.

 

Andre som opplever det samme, og /eller vet om det går an å sette ID Locken i standby og ikke sleep, slik at den alltid holder liv i Z-waven? Eventuelt om dette er en bug? Synes det er merkelig at ID Locken må "aktiveres" for å holde liv i Z-wave kommunikasjonen... Miste litt av hensikten med fjernstyring :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hei,

Ja, jeg har mista kontroll på min ID Lock 150 også. Den sier at den er der, men Diagnosics sier "dead". Skjedde etter en upgrade i august. Kjører Homeassistant på en Rp4 med Aeontek usb-dongle etc.

Har forsøkt include/exclude på låsen. Slette integrasjonen etc. Men til ingen nytte.

Andre Z-wave integrasjoner funker dog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kurt Näslund skrev (12 timer siden):

Hei,

Ja, jeg har mista kontroll på min ID Lock 150 også. Den sier at den er der, men Diagnosics sier "dead". Skjedde etter en upgrade i august. Kjører Homeassistant på en Rp4 med Aeontek usb-dongle etc.

Har forsøkt include/exclude på låsen. Slette integrasjonen etc. Men til ingen nytte.

Andre Z-wave integrasjoner funker dog...

 

Hei Kurt, 

 

Jeg oppdaterte Aeotec sticken min, var litt styr å få til + fikk ny Z-wave modul til ID-locken fra ID-lock tilsendt i posten. Etter dette har det fungert i stor grad fint etter det. Trikset er nok å bytte ut Z-wave modulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.