Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Begrense max lysstyrke på en Hue pære i en gruppe


ErlAp

Anbefalte innlegg

I stuen har eg 3stk Hue pærer og en Hue taklampe. Eg styrer disse i som gruppe med en Hue bryter via Hue bridge. Problemet er att en av pærene er i en lampe som henger i ett vindu. Denne skulle eg ønske at følger de andre slik den gjør nå, men med en offset på lysstyrke slik at den lyser svakere. Eventuelt legge inne en begrensning på max lysstyrke på denne pæren.

Er det noen som har vært borti lignende problemstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke huske å ha sett noe som kan løse dette i Hue-huben.

 

Og, ja, problemstillingen er kjent.

Dette dukker også opp når man binder en fjernkontroll direkte til flere lyspærer i zigbee.

 

Det enkleste er å sette inn en pære som er mindre lys-sterk, eller blende med skjerm.

 

Den vanskelige og definitivt mest fleksible veien er å gå via et rammeverk med programmerbar logikk. 
Jeg har en "offset" til de fleste pærene i stua, slik at alle lysene styres av en fjernkontroll, med forskjellig tennpunkt. Men det er da styrt via openHAB i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.