Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] Mista Tibber etter oppgradering av HA Core og OS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tibber har fungert helt perfekt fram til jeg oppgraderte home assistant i går, da oppgraderte jeg til siste Core og OS

 

System Health
Version core-2022.3.5
Installation Type Home Assistant OS
Development false
Supervisor true
Docker true

 

Home Assistant Supervisor

 

Host Operating System Home Assistant OS 7.5
Update Channel stable
Supervisor Version supervisor-2022.03.5
Docker Version

20.10.9

 

 

image.png.f630170c9e7d89786b9e6218b5989f63.png

 

 

Tibber fremkommer nå som "unknown", først trodde jeg at Tibber hadde mistet kobling til det trådløse netter hjemme, men får opp alle målinger i Tibber appen, så vet den fungerer. Så det eneste jeg har gjort er å oppgradere HA til siste Core- og OS-versjon. Er det noen som har noen forslag her? Er det noen andre ting jeg ikke har fått med meg som jeg må gjøre? Eller hvor kan jeg starte?

   
   
   
   
   
Endret av Prizm78
Løst ved å disable/enable integrasjonen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel kanskje avhengig av hvor gammel versjon du hadde. Mange integrasjoner har flyttet konfigurasjonen sin fra yaml filen til et mer brukervennlig siste året. Dette skal gå automatisk, men kanskje sviktet det hos deg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Prizm78 endret tittelen til [LØST] Mista Tibber etter oppgradering av HA Core og OS

[Løst]

 

Dette er den merkligste løsningen jeg har kommet over noen gang. Har kjørt restart av hele HA uten at det hjalp noen ting, ingen data ville hentes ut og integrasjonen stod med "unknown".

 

I et febrilsk forsøk så disablet jeg hele integrasjonen, og enablet den på nytt. Jeg gjorde i tillegg et grep til og det var å kjøre reload fra samme meny. Veldig rart at restart av HA ikke hjalp, trodde liksom den skulle ta alt sammen.

 

Om andre skulle komme borti det samme, så kan den metoden forsøkes disable/enable og/eller "reload".

image.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.