Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill cloud-integrasjon - ingen mål-temperatur på gen 3-ovn


Anbefalte innlegg

  • Mathias endret tittelen til Mill cloud-integrasjon - ingen mål-temperatur på gen 3-ovn
  • 3 uker senere...

Jeg ville begynt med å sjekke i Appen til Mill for å verifisere at du får ut all data der, sjekk at du kan stille data i appen, og at du får ut data slik det er tenkt det skal gjøre. Om alt fungerer i appen så vet du at Appen henter ned informasjon fra Mill slik den skal. Da må det være koblingen mellom HA->Integrasjon->Mill som har problemer.

Mulige sjekkpunkter:
- Sjekk om det ligger integrasjoner som må oppdateres (i HACS eller i HA)

- Sjekk at appen mottar data slik den skal

- Har du sjekket at sensoren til Mill er "åpnet opp". Default i HA er at mange sensorer settes til "Disable" (noen som kan være litt frustrerende for de av oss som er nye på området)
1) Configuration (i venstre menyen)

2) Devices & Services (blå ikon, nr 2 fra toppen)

3) Finn integrasjonen til Mill i oversikten (regner med du har denne installert allerede)

4) Trykk på xx entities

5) Da får du opp en liste over alle entitetene som er knyttet til denne integrasjonen. Videre i stegene under så benytter jeg RoboRock S7som eksempel, siden jeg ikke har Mill hos meg, men prinsippet blir det samme

----------------------------------------------------

   

image.png.4c37b498ebb8011852d6a53dfd7f3b42.png

 

6) Finn entiteten din i listen
 

image.png.e2da0a45c0b757ff04ba487fce573042.png

 

7) Ekspander den og trykk på "Advanced settings"

8.) Trykk på "Enabled"

9) Trykk på Update

 

image.png.eee56198157950bdd06287c6ac154045.png

 

Dette er i hvertfall min opplevelse av når jeg har integrert noe at entiteten som tar i mot data som du ønsker å vise er default satt til "Disabled" (nytt av siste versjon er vel "Hidden" uten at jeg ha satt meg helt inn i hva den gjør).

Jeg så en siste ting når jeg søkte etter Mill integrassjonen, vet ikke om man kan pulle data med Cloud og 3. generasjon panel, men du kan kanskje kjøre "Local" ?

image.png.e74e7948f13e2ee546e65198d9978aee.png

 

 

Du kan kanskje forsøke dette og se om dette fungerer for deg.

 

 

Endret av Prizm78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.