Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Heatit Z-trm3 inkluderings problem


axling

Anbefalte innlegg

14 hours ago, axling said:

Etter oppdatering til Z-wave 3.0.11.0 tok jeg en exclude og deretter en iclude(non secure) 

 

Da har jeg fått opp devicen slik: 

image.thumb.png.5cbc76b9492012e6e332a6caaa2e69d9.png

 

Basert på dette vil jeg si at problemet er løst. 

Hele problemet var at Z-wave versjonen jeg brukte ikke fungerte. 

 

Solved!! 

 

Hvordan fungerer den nå etter at du har fått den inkludert tilsynelatende korrekt?
Får du noen av de andre problemene som er diskutert i andre tråder? Tenker bl.a. på de problemene jeg har hatt (og forsåvidt har fortsatt) når det gjelder rapportering av temperatur og "Invalid Value" meldinger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JxxxIxxx skrev (6 timer siden):

 

Hvordan fungerer den nå etter at du har fått den inkludert tilsynelatende korrekt?
Får du noen av de andre problemene som er diskutert i andre tråder? Tenker bl.a. på de problemene jeg har hatt (og forsåvidt har fortsatt) når det gjelder rapportering av temperatur og "Invalid Value" meldinger.

 

Hei. Ikke sett noen problemer med dette enda i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver og plundrer med noen trm3 i nylig oppusset kjellerstue. Jeg sliter med mye av de samme tingene som beskrevet i denne tråden, og prøver å oppgradere firmware. Jeg sliter dog med å få dette til og klarer ikke finne guider som viser hvordan man gjør klar termostaten for firmwareoppgradering. Kan noen fortelle meg hvordan man får termostaten til å motta og oppgradere firmware? Jeg bruker HS4 firmware-upgrade verktøyet.

image.png.8ab3dccd0c8643779b0b5cd3d1ca0347.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 16.5.2022 den 14.54):

Hvis du går inn på Root -> Z-wave'tab'en og trykker på knappen "Test Connetivity", hva får du da?

Jeg har kontakt med nodene, men får ikke oppdatert firmware...

Prøve nå i kveld å legge til nodene manuelt som unsecure for å se om det endrer noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 7 stk Z-TRM3, alle secure S2 uten problemer. Heller ikke problem å oppdatere firmware.

 

Jeg forstår ikke helt hvor det feiler og hvor det er ingen repons?

 

I HS4, gå inn på termostat (node). Trykk på Z-Wave tabben, og trykk Manage.

Gå så på Firmware Update -> Select file -> velg uoffisiell firmware filen, og trykk åpne.

 

Så begynner den å telle data som overføres. Vent til ferdig, mener jeg lot mine stå i fred i 15 minutter, men du ser av tellingen når den er ferdig.

 

Nøyaktig hvor i denne prosessen stopper det opp?

Endret av MrE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MrE skrev (6 timer siden):

Jeg har 7 stk Z-TRM3, alle secure S2 uten problemer. Heller ikke problem å oppdatere firmware.

 

Jeg forstår ikke helt hvor det feiler og hvor det er ingen repons?

 

I HS4, gå inn på termostat (node). Trykk på Z-Wave tabben, og trykk Manage.

Gå så på Firmware Update -> Select file -> velg uoffisiell firmware filen, og trykk åpne.

 

Så begynner den å telle data som overføres. Vent til ferdig, mener jeg lot mine stå i fred i 15 minutter, men du ser av tellingen når den er ferdig.

 

Nøyaktig hvor i denne prosessen stopper det opp?

Har prøvd flere ting her nå, og får nå til å legge til unsecure og oppdatere firmware. Men under inlcusion så får jeg følgende meldinger: image.thumb.png.e0ad1db86440f80f2d530b5046a155ec.png

 

Og etter firmwareoppdatering så ser noden slik ut i listen på HS:

image.thumb.png.217c45d9f1432ca62ece82952313bf92.png

Som forøvrig er mistenkelig likt det den var før bare at mode1 nå har fått dimbare verdier (1%) som ikke gir mye mening og den gir fortsatt ikke spenning, effekt eller energimåling.

Så er med andre ord ett skritt nærmere, men får fortsatt ikke termostaten helt til å virke som mine TRM2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
ronnyandre skrev (På 13.12.2022 den 15.40):

Hvor får man tak i disse firmware-filene?

 

DiderikFrom skrev (16 timer siden):

+1

 

Den uoffisielle firmware er lenket til i et tidligere innlegg i denne diskusjonen. Den var nødvendig for min del for å få korrekt temperaturinformasjon. Jeg måtte fjerne termostaten, og inkludere den på nytt etter oppdatering. Lenke til innlegg:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristianml skrev (12 timer siden):

 

 

Den uoffisielle firmware er lenket til i et tidligere innlegg i denne diskusjonen. Den var nødvendig for min del for å få korrekt temperaturinformasjon. Jeg måtte fjerne termostaten, og inkludere den på nytt etter oppdatering. Lenke til innlegg.

Det er ofte bedre å gjøre en "Replace failed node", så slipper en at den får en ny node id.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kristianml skrev (22 timer siden):

 

 

Den uoffisielle firmware er lenket til i et tidligere innlegg i denne diskusjonen. Den var nødvendig for min del for å få korrekt temperaturinformasjon. Jeg måtte fjerne termostaten, og inkludere den på nytt etter oppdatering. Lenke til innlegg:

 

 

 

Takk! Så den, men ble litt usikker grunnet filnavnet: Therm3_slave_enhanced_232_OTA_ZW050x_EU_SETPOINT_MOD_UNOFFICIAL.otz

Prøver den.

 

Spurte forresten HeatIt om oppdatert firmware, med følgende svar:


 

Sitat

 

Hello,

 

The firmware is working fine. The problem is the support in the HomeSeer gateway.

You will have to ask HomeSeer for the integration in their gateway.


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (10 timer siden):

Det er ofte bedre å gjøre en "Replace failed node", så slipper en at den får en ny node id.

Ikke nødvendigvis i HomeSeer, for det kan være HS insisterer på å inkludere den secure hvis man bruker Replace Node...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å oppgradere FW flere ganger, men jeg får bare dette:

 

 

 

image.thumb.png.5bcf5d9b550c4dbabc1e0312a5576177.png

 

 

 

Edit:

Jeg fikk det til!

Jeg ekskluderte og inkluderte non-secure, dog med diverse feilmeldinger ved inklusjon, men jeg fikk oppgradert FW. Ny exclude og så include.

Nå virker det!

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (4 timer siden):

Ikke nødvendigvis i HomeSeer, for det kan være HS insisterer på å inkludere den secure hvis man bruker Replace Node...

Kan jo bruke Silicon Labs PC controller til å gjøre denne operasjonen da. Om det er en flyttbar USB-stick som er kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Martinussen skrev (2 timer siden):

Etter FW-oppgradering osv så får jeg til å kontrollere HeatIT'en, men får ikke opp temp, spenning og effektbruk osv. Noen idéer?

 

image.thumb.png.197fc67b5e25c1fa050609cbbf946cad.png

Har du ekskludert og inkludert på ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Martinussen skrev (2 timer siden):

Etter FW-oppgradering osv så får jeg til å kontrollere HeatIT'en, men får ikke opp temp, spenning og effektbruk osv. Noen idéer?

 

image.thumb.png.197fc67b5e25c1fa050609cbbf946cad.png

Sjekk at Lifeline er assosiert med node id til kontroller. Sjekk også at config parametere er satt til å sende rapporter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
axling skrev (På 10.5.2022 den 22.50):

Etter oppdatering til Z-wave 3.0.11.0 tok jeg en exclude og deretter en iclude(non secure) 

 

Da har jeg fått opp devicen slik: 

image.thumb.png.5cbc76b9492012e6e332a6caaa2e69d9.png

 

Basert på dette vil jeg si at problemet er løst. 

Hele problemet var at Z-wave versjonen jeg brukte ikke fungerte. 

 

Solved!! 

 

Det var dette som fungerte for meg. Altså oppgradere z-wave plugin til 3.0.11.0 (beta).

Endret av DiderikFrom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.