Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Knytte kablet nettverk til 4G ruter?


Anbefalte innlegg

Vi har akkurat gått over til en 4G ruter. Det er den som gir oss internett her i huset nå.

 

Det funker fint, men problemet er at jeg har et par enheter (NAS-er) som krever kabler.

 

Ruteren er av typen veldig liten og portabel, med null innganger.

 

Hvordan får jeg disse kablete enhetene inn på nettverket?

Må jeg kjøpe ny ruter med RJ45-inngang? Eller skal jeg skaffe en enkel, trådløs ruter (med innganger) og få den til å 'snakke' med 4G ruteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

For dere andre som kanskje leser tråden...
Kan anbefale Teltonika RUT950. (selges på Kjell & Co)
Kan koble til ekstern antenne.

Koster, men svært stabilt. 
Dog ikke 5G kompatibel, men 4G - med god dekning kommer du langt. Spesielt med ekstern antenne i tillegg, som f.eks EMCOM XPOL-2.

Sjekk dekning her: https://finnsenderen.no/#/main  (så finner du nærmeste basestasjon, og snur eksterne antennen mot den)

Koble en switch på baksiden om du trenger flere innganger. Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.