Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Node-Red og Yale Doorman via Verisure


SveinHa

Anbefalte innlegg

Noen som har fått til styring av Yale Doorman via gratisVerisure fra Node-Red?

 

Funker fint i HomeSeer men jeg har lagt inn "node-red-contrib-verisure" og tror jeg har satt opp riktig men får ingen respons fra Verisure... Plug-In har ikke sett vedlikehold på 3 1/2 år så det kan jo forklare litt men alternative løsninger, finnes de?

 

Inntil videre har jeg et event i HS som startes fra Node-Red og det funker supert men det er omtrent bare det som er igjen i HS så jeg hadde satt pris på å få dette til å virke i Node-Red også...

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • SveinHa endret tittelen til Node-Red og Yale Doorman via Verisure
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

For å spore av litt... Hvordan er erfaringene med Yale Doorman og Verisure? Vi bruker det på jobben på en del stasjoner som besøkes et par ganger i året og erfaringen vår er at systemet spiser batterier. Vi behøver ikke lenger å ha med nøkler, men vi må alltid ha med et 9V batteri og et nytt sett med 1.5V batterier når vi reiser ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter batteri omlag en gang i året(og da er det mye ut og inn med to unger og hund), men ser at Duracell Ultra feks varer endel lengre enn Varta fra ClasO. 

 

Om du må bytte ofte da er det nok noe krøll. Dere kan evt ha 10 faste koder fremfor trådløs modul og Verisure, det vil sikkert øke batterilevetiden. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Noe nytt som har skjedd her? Ser NodeRed/Verisure plug-in nå ikke har sett oppdatering på drøyt 5 år...

 

Har fremdeles HS4 installert så om der finnes en løsning der så er det også akseptabelt (selv om jeg helst vil bruke KUN NodeRed).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Omsider tatt meg tid til å lete litt på nett etter løsning og har funnet denne her: https://github.com/persandstrom/python-verisure/tree/version-2 Fant ut at den måtte installeres i Linux med "sudo pip install vsure", virket ikke uten sudo.

 

Ikke helt oppe i dagen hvordan den skulle brukes men så langt har jeg funnet at dette virker fra kommandolinjen:

List alle låser:
vsure [email protected] verisurepassord --smart-lock

Lås:
vsure [email protected] verisurepassord --door-lock 'devicelabel' verisurepin

Lås opp:
vsure [email protected] verisurepassord --door-unlock 'devicelabel' verisurepin

"devicelabel" finner du når du kjører første kommando i terminal.

 

Og slik ser det ut i Node-RED:

image.png.3b24c49bc48505d475d56da5a85ac78c.png

Change nodene setter msg.payload til de resp kommandoene nevnt over og exec noden huker en av for å hente kommando fra msg.payload, det er det hele.

 

Dette burde være enkelt å få til i andre systemer også...

 

Endret av SveinHa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften i forrige innlegg funket fint med min administratorkonto men jeg ville ha en egen Node-RED bruker til å styre låsene automatisk  så jeg laget en ny admin-bruker men denne sleit jeg med å få til å virke. Kunne logge på i nettleser men ikke i app eller Node-RED. Etter litt om og men kom jeg til at jeg måtte frata Node-RED brukeren 2-trinns verifisering (visste jo for så vidt det men ble litt forvirret av at jeg ikke kunne logge inn i Verisure-appen) og da begynte den å virke alle steder. Reduserte så bruker-rettighetene til "Begrenset bruker" og virker fremdeles. Case closed (inntil Verisure finner på noen nye sprell...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.