Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smart vvb opp mot home assistant


eskillx

Anbefalte innlegg

Vi holder på å renoverer baderommet, og skal skifte ut vvb samtidig, og ser at man kan få støtte til å kjøpe en smart vvb.

Alternativene jeg har funnet til nå er Høiax CONNECTED, også ser jeg oso Charge er rett rundt hjørnet.

 

Ut i fra det jeg kan se så er begge disse på proprietære apper? Ser Høiax har integrasjon mot futurehome, så helt låst kan det vel ikke være?

 

Noen som har noen erfaringer med dette?

 

\E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (58 minutter siden):

Nå må bare noen forklare meg hva jeg kan gjøre med denne som jeg ikke kan gjøre med en lokal Heavy Duty Switch...?

 

Jeg antar den kommer med skikkelige temperaturfølere integrert i følerlommer? Mener å ha sett noen som kan trinnes også (ett element på 800W, ett element på 1200W og potensielt begge = 2kW), men usikker på om det gjelder her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Moskus said:

 

Nå må bare noen forklare meg hva jeg kan gjøre med denne som jeg ikke kan gjøre med en lokal Heavy Duty Switch...?

 

Jeg tenker også det at man får en måte å overvåke temperaturen i tanken på, vvb for fru hansen har vel ikke montert følerlommer. I tillegg kan du endre setpunkt i kortere perioder, feks for legionellabehandling, noe som jeg også mener disse har ferdig program for. Man kan sikkert ordne billigere løsning selv, men da tror jeg man skal se lenge etter tilskudd fra enova.

 

Også kjipt om HA serveren har hengt seg opp, også sto tilfeldigvis switchen på.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 20/04/2022 at 01:30, eskillx said:

Man kan sikkert ordne billigere løsning selv, men da tror jeg man skal se lenge etter tilskudd fra enova.

Jo, men man kjøper ikke ny VVB fordi man får støtte fra Enova, men det er et hyggelig tilskudd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Moskus said:

Jo, men man kjøper ikke ny VVB fordi man får støtte fra Enova, men det er et hyggelig tilskudd. :) 

Neida, men dekker jo nesten gapet mellom å kjøpe smart og dum vvb, og når man alikevel skal bytte så har det kanskje noe for seg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eskillx skrev (På 29.4.2022 den 13.10):

Ser de ligger på rundt 12 000,- for øyeblikket, så omtrent 5-6000 dyrere enn en vanlig standard oso vvb.

Aha, såpass. Hvor mye får man i støtte? 25%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.