Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

EcoDim vridimmer går ikke til null


Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte for en tid tilbake to stk EcoDim vridimmere med Z-wave. 
Byttet i dag ut Ello-dimmer i et rom, og satt samtidig inn led downlights. 
Men dimmeren bryter ikke lyset når den er avslått. Det er fortsatt lys tilsvarende min-nivå…

Noen som har vært borti noe slikt?

Bryter helt fint med Elko-dimmeren. 

B422EF87-EE9A-42F9-BBC3-CDE50D5F886B.jpeg

5EA34ACC-ED77-4162-A313-74B7518F1B4D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaz skrev (14 timer siden):

Men dimmeren bryter ikke lyset når den er avslått. Det er fortsatt lys tilsvarende min-nivå…

Noen som har vært borti noe slikt?

Dette er et kjent problem med flere dimmere, jeg antar at dette har noe med lasten å gjøre. Prøv å bytte ut en av de nye pærene, med en gammel - bare for å se om glimmingen forsvinner. Jeg har også vært borti at det er kompabilitetsutfordringer mellom dimmer og pærer, byttet pærer til annet fabrikat og problemet var løst (sier ikke at det er slik i ditt tilfelle).

Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt den, men ser den har en justering for min-nivå, prøvd den? Det er ikke mulig å trykke på den i tillegg til å vri, som med Elko sin RF?

Hei,
Ja, forsøkt begge veier. Det lyser fortsatt i pærene. HomeSeer sier at det er null watt, så billig lys da [emoji23]
Bare kjedelig at det er på et soverom..
Dette er et kjent problem med flere dimmere, jeg antar at dette har noe med lasten å gjøre. Prøv å bytte ut en av de nye pærene, med en gammel - bare for å se om glimmingen forsvinner. Jeg har også vært borti at det er kompabilitetsutfordringer mellom dimmer og pærer, byttet pærer til annet fabrikat og problemet var løst (sier ikke at det er slik i ditt tilfelle).
Mvh. Helge

Takk for tips. Håpet at de dyreste pærene og kjent fabrikat skulle fungere.. jeg får kjøpe inn noen andre også.
Eventuelt har jeg Fibaro sine bunnlaster liggende. Kan vel prøve å legge inn en sånn?
Dimmeren skulle fungere helt fra null, så selv om det kun er 3 pærer i det aktuelle rommet regnet jeg med at den ville fungere. Valgte derfor også de pærene med høyest effekt.
Har testet to like dimmere, med samme resultat.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19/04/2022 at 22:38, Andreaz said:

Her er pærene, warmdim fra Osram kjøpt på Clas Ohlsson

Jepp, Osram-pærer kan være sånn, iallfall etter min erfaring. Jeg tenkte det samme som deg: Osram har dette på plass!

 

Men nei, med Osram måtte jeg ha på plass et par ekstra Bypass'er, og kunne ikke bruke dem der jeg hadde et par plugin-moduler. Litt skuffet over Osram der altså, selv om de gir bra lys og har god varm-dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.