Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Fibaro smart implant & kontaktor


valvolainen

Spørsmål

Hei, har et spørsmål som faller inn under kategorien 'det finnes ikke dumme spørsmål'

Har homey og ønsker styring av varmelement.

Booket elektriker for og montere kontaktor på et 3fas varmeelement.

Tenkte da og benytte denne med fibaro smart implant.

Trikker fortalte at min styring må være 'normally open', så jeg fant frem manualen til min fibaro og prøvde og finne ut av hvordan dette kan kobles.

Jeg er som dere skjønner ingen elektriker.

 

 

Dette er smart implant:

image.thumb.png.d0eda0c9cc30b82d10d13a694e536bc3.png

 

 

 

Spørsmålet er vel om jeg kan benytte f.eks. OUT1 til og styre en kontaktor selv om jeg ikke har noe koblet til på IN1? Eller tenker jeg feil?

En kontaktor består av 4 ledere inn med strøm, fire ledere ut til varmeelement, og disse kobles inn / ut ved og 'kortslutte' to ledere? (beklager, men mangler fagterminologien) som  skal kobles begge to til OUT1 på smart implant?

 

Jeg skal kombinere bruken av denne med temperatursensorer endel steder på akkumulatortanken slik at jeg kan få noenlunde prosent med enrgi i tanken, men selve styringen av elementet ønsker jeg og gjøre ved hjelp av enten tidspunkt, lux ute, (solceller) eller om min produsent en eller gang får på plass en integrasjon med homey. Akkurat dette er ikke så nøye egentlig, essensen er her at homey skal bestemme dette.

Endret av valvolainen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Om jeg ikke husker helt feil (har ikke brukt Smart Implant) så slås OUT1 på når IN1 får spenning men du kan i tillegg styre OUT1 via ZWave uavhengig av IN1. Du må finne ut av hvilken strøm/spenning kontaktorspolen skal ha men jeg regner med du må ha et mellomrele uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.