Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tilskudd/refusjon fra Enova - noen med erfaringer?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg teller på knappene for å kjøpe en Homey Pro, og samtidig så trenger vi ny varmtvannsbereder og et par nye termostater til gamle varmekabler.

 

Er det noen av dere som har erfaring med Enova sin tilskudds-/refusjonsordning, og om den kan brukes til dette? I så fall kan der være dråpen som vipper oss over fra «sitte på gjerdet» til «Hey ho, let’s go!».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått støtte fra Enova for flere prosjekt de siste 10 årene og venter nå på solsellestøtte. Fikk ikke støtte for automasjon fordi det var bare komponenter som sammen med selvgjort programmering  ble en automasjonspkke. Har merket meg at de vilkårene som står på informasjonssidene til Enova ikke stemmer over ens med vilkårene som gjelder når du registrerer tiltaket og jeg er derfor ganske usikker på min solsellestøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ThomasBjorseth skrev (35 minutter siden):

I så fall kan der være dråpen som vipper oss over fra «sitte på gjerdet» til «Hey ho, let’s go!».

Ja, det er vel poenget, så man får håpe det.

 

Jeg har fått for montasje av balansert ventilasjon, og fikk 15.000 av en 60.000 krs regning med system ferdig montert. Var relativt enkelt å få det dekket, men de krevde dokumentasjon på utført montasje og kvitteringer på arbeid og utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg får montert Easee-elbillader om et par uker.

Fra før har jeg Tibber Pulse og en Aeotech Hevy Duty til styring av VVB (og Heatit-termostater på all gulvvarme).

Kravet for støtte er styring av 2 "tunge" laster basert på strømpris. Er det noen som har erfaring med å få støtte for montering av 1 slik tung last, mens man har styring av "nr 2" fra før? Altså at jeg kan søke om 35% for montering av Easee, selv om resten er montert tidligere (mer enn 20 mnd siden) og dermed ikke omfattet av støtteordningen?

 

Kravene for støtte er listet opp her:

https://www.enova.no/download?objectPath=upload_images/90E280EDA6FD44ECB64E8591F4EB4129.pdf&filename=Kriterier for støtte til Smart strømstyring.pdf

 

EDIT:

Fant dette i FAQen deres:

Jeg har smart strømstyring, men ønsker å utvide denne – kan jeg søke støtte?

Ja, dersom det styringssystemet du har tilfredsstiller kravene Enova stiller, så kan det søkes støtte til utvidelse av et strømstyringssystem. Hver bolig kan få støtte en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.