Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Altibox alarm


Asterix

Anbefalte innlegg

På vei til den ideelle verden hvor alt automatikk sentraliseres, så ser jeg på min ?⁉️?altibox alarm fra Lyse, og lurer på om jeg kan styre enkle ting, som å aktivere den eller de-aktivere, uten å bruke Altibox sin fjernstyring eller proprietær app.

Er dette utopi, eller finnes det måter / eksempler å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Utstyret er uendret og det samme gamle greie fra Altibox/Noralarm. I tillegg forsvant selvsagt smartly app (som ikke var så snart forresten) for styring av alarmen, med noe steinalder app (Noralarm) som er egentlig bare en bryter på telefon... Hvis ikke det var for 'direkte' kobling mot brannvesenet og det laveste abonnement på markedet, hadde jeg sagt opp avtalen...?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, lilfire said:

Hvordan styre appen alarmen da? måtte du være tilkoblet Internett eller gikk det på wlan? Kan jo hende du finner appen på en av sidene som hele tiden speiler play store. For så å prøve å sniffe trafikken.

App'en er konfigurert med installasjonsnummer. Noralarm gjør noe oppsett på deres side, å så virker det bare. Alarmen har GSM, ikke koblet mot mitt nettverk. Så lenge mobilen har tilgang til internett, så kan jeg styre alarmen. Vet ingenting om å 'sniffe trafikken'!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.