Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 og lokal tilgang med Z-tool+ og HS Mobile


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjørt både HS3 og HS4 i 4 år med oppsett som har fungert brillefint. Da jeg for 1mnd siden oppgraderte lokalt nettverk med Mesh-ruter så endret det hele seg som følger.

  • Jeg mistet tilgang med HS Mobile hvis jeg er pålogget Wifi hjemme
  • Jeg kan koble meg til HS Mobile hvis jeg skrur av wifi (bruker 4G) eller er på Wifi på en annen lokasjon (ikke hjemme)

Jeg skjønner at det er noe lokalt med mitt eget nettverk, men sliter med å finne ut av hva dette kan være. Er det noen som har opplevd lignende før og kjenner til en løsning?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ja! :)

 

Eg må stille brannmur i interaktivt modus ved nyinstallasjon, og trykke på ønska aktivitet som ikkje fungerar. Då får eg opp brannmurvarsel på datatrafikken.

Så oppretta eg reglar for desse. 

 

Gjenta slik alle scenarier fungerer.

 

 

Mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 16.5.2022 den 15.11):

Du har ikke endt opp med dobbelt NAT, da? Da skjer det fort at utstyr ikke lenger er på samme nettverk. Det sjekker du enklest med å se på IPadressen til HomeSeer-maskinen og på mobilen din. :) 

Godt spørsmål. Jeg kan ikke se at en unmanaget switch nedstrøms mesh-ruteren gjør NAT. WAN port på mesh-ruteren er i annen IP-range enn LAN-IP-range. Jeg har også satt opp IP-reservering til enheten som kjører HS4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.