Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mest HomeSeer-vennlig robotstøvsuger?


Join

Anbefalte innlegg

Erling skrev (På 11.5.2022 den 23.07):

Happy med Neato, plugg-inn som fungerer bra.

 

Min er noen år gammel, men lades i en kort pause. 90 kvm. leilighet.

 

Kjøpte en billig på black friday for 3-4 år siden.

Då prøva vi en D5. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så har jeg valgt ut fra hva som får best i test. Ikke hva som funker best i HomeSeer.
Jeg har kjøpt siste versjon av Roborock med god mopping. Jeg vil heller ha en enhet som fungerer bra til det den skal enn at den absolutt må inn i HS.

 

  • Like 2
  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guahtdim skrev (5 timer siden):

Jeg har kjøpt siste versjon av Roborock med god mopping. Jeg vil heller ha en enhet som fungerer bra til det den skal enn at den absolutt må inn i HS.

 

 

Dette var min filosofi og :) Selv om det er litt klønete så er det fint mulig å få inn den i HS også. (Man må bruke Mi Home appen for å få ut token, det funker ikke med Roborock-appen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Neato D5 og 2 Neato Connect, hadde kjøpt Xiaomi om de hadde eksistert den gangen jeg kjøpte. 
litt som robotgressklipperen, rutter og går og gjør jobben sin(men stopper ofte pga rot fra ungene, derfor hadde mulighet for å bare ta visse soner som man kan fra Xiaomi vært å foretrekke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

 

Planen er å støvsuge gang/kjeller når ingen er heime, eller søv.

Når fruen søv etter nattevakt skal den IKKJE kjøre.

 

Kjører den, og fruen legg seg, skal den kjøre til ladestasjon og vente til ho har stått opp.

 

Derfor er det nesten viktigere med HS-integrering enn funksjon! Så lenge den tar lodotter etc. 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (4 timer siden):

Takk for svar!

 

Planen er å støvsuge gang/kjeller når ingen er heime, eller søv.

Når fruen søv etter nattevakt skal den IKKJE kjøre.

 

Kjører den, og fruen legg seg, skal den kjøre til ladestasjon og vente til ho har stått opp.

 

Derfor er det nesten viktigere med HS-integrering enn funksjon! Så lenge den tar lodotter etc. 

 

:)

D5 støvsyger bra, har nogo-lines(bare på et kart, så man kan ikke sette opp soner,, men duger til kjellerstua vår, der trrapprommet er 5-6 cm lavere. )

Plugin fungerer upåklagelig. D5-en har gått på ukedager når ingen er hjemme siden 2017. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guahtdim skrev (På 13.5.2022 den 12.55):

Personlig så har jeg valgt ut fra hva som får best i test.

... lol. ;)

 

Jeg har testet Neato vs. naboens Roboroc (nest nyeste modell, visstnok). Av grunner jeg ikke klarer å forstå, så får de overraskende forskjellige score, men jeg klarer ikke se forskjell. Da er integreringen mye viktigere, og Neato scorer mange poeng over Roboroc der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 16/05/2022 at 15:06, Moskus said:

... lol. ;)

 

Jeg har testet Neato vs. naboens Roboroc (nest nyeste modell, visstnok). Av grunner jeg ikke klarer å forstå, så får de overraskende forskjellige score, men jeg klarer ikke se forskjell. Da er integreringen mye viktigere, og Neato scorer mange poeng over Roboroc der.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett så mye på Neato. Firkantformen har nok sine pluss.

Roborock har fått mye skryt av kollegaer.

Roborock mopper. Det er en av hovedgrunnene til at det ble den.

Med små barn som stadig søler på gulvet er det greit å ha noe som "gidder" å ta de heftige flekkene litt oftere enn hva jeg orker.

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guahtdim skrev (43 minutter siden):

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har sett så mye på Neato. Firkantformen har nok sine pluss.

De sier så, men jeg vet ikke jeg. Mitt inntrykk er at de fleste stort sett gjør den samme jobben, men muligens på litt forskjellig måte. Det kriges nok litt mer i de laveste prisklassene, men hvis man har kommet opp på et visst nivå, får man stort sett det man betaler for (så lenge det ikke står "Miele" på den).

 

Guahtdim skrev (43 minutter siden):

Roborock mopper. Det er en av hovedgrunnene til at det ble den.

Vi har en egen moppe-robot som dekker det behovet (kjøpt før Roborock kom på banen). Den bruker mindre vann enn Roborock, men det er fremdeles litt for mye på

parkett... Fint på fliser, dog. :) 

 

 

Men HomeSeer-integrering setter jeg personlig over ganske mye. Fikk en bekreftelse på det i går. Den alle siste Neato'en har enda ikke blitt innlemmet i APIet deres ("det er på vei", jeg maser ukentlig), og da får man sånne dustete problemer som at robotstøvsugeren går på kl. 12:00 midt på dagen på 17. mai (fordi den bruker en vanlig schedule), dvs. når det ikke passer.

 

Jeg liker at huset gjøres rent når vi ikke er der. Det er da det passer best. Men det er jo en personlig preferanse. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 9 måneder senere...

«Kånå» (støvsugeren min) har slitt lenge nå, happy med Neato men den knirker og bråker voldsomt nå.

 

Plug-inn til HS4 er et must.

 

Skulle gjerne hatt sånn moppefunksjon, men siden alt utenom bad/vaskerom er parkett blir det muligens feil.

 

Hadde vært kjekt med litt grønnsåpelukt. 🤡

 

Må følge med på nye tilbud fra Neato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.