Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Squeezebox og Spotify problemer..?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Synology NAS som kjører logitech media server.

Bruker Spotty plugin i denne.

Har fungert upåklagelig lenge men nå får jeg ikke startet avspilling lengre.

Kan søke, finne artister, spillelister og alt det fra iPeng (iOS) Android program osv men når jeg trykker play så hopper avspiller gjennom alle sanger uten å spille av for å så stoppe.

 

Etter å ha forsøkt å slette Spotify innstillinger fra Spotty plugin så forsøkte jeg å reinstallere spotty men nå finner jeg ikke spotty i listen over 3.part plugin.

Vet jeg kjører en litt gammel versjon av LMS siden synology ikke støtter nyere og har avsluttet støtte av LMS på nyere NAS..

 

Noen som har vært borti samme problem?
Vil eventuelt feks Tidal fungere bedre? Spiller ingen rolle hvilken strømmetjeneste som blir bruks så lenge det virker.

Kan eventulet legge inn LMS på MACen siden den står på døgnet rundt uansett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runryd skrev (2 timer siden):

Kan ikke se at jeg har det alternativet i  spotty setup.. ?

Da må du sjekke om det er noen tilgjengelige oppdateringer for Spotty, mener jeg.

 

runryd skrev (2 timer siden):

Hvilken LMS versjon kjører dere?

8.2.0, men jeg tror ikke det spiller så stor rolle. Jeg har 4.8.1 av Spotty, og finner ingen nyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runryd skrev (2 timer siden):

Kan ikke se at jeg har det alternativet i  spotty setup.. ?

Da viser det seg siden Synology ikke støtter nyere versjoner en 7.7.6 så får jeg ikke opp valget om «Spotify’s fallback access point» 

Tok en kjapp installering av nyeste LMS på PC-en (uten å knytte til spillerene) og da får jeg opp valget.. 

Spørs om ikke jeg prøver sette det opp på min gamle laptop (MacBook Air) fra 2013, denne ble erstattet av en stasjoner maskin for noen mnd siden, brukes ikke til stort uansett og har allerede (nesten) hele musikkbiblioteket lagret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

runryd skrev (1 time siden):

Da viser det seg siden Synology ikke støtter nyere versjoner en 7.7.6 så får jeg ikke opp valget om «Spotify’s fallback access point» 

Men Spotty følger jo ikke LMS-versjoner? Burde jo kunne oppdateres uavhengig av hverandre?

 

runryd skrev (1 time siden):

Tok en kjapp installering av nyeste LMS på PC-en (uten å knytte til spillerene) og da får jeg opp valget.. 

Ja, men da installerer du garantert siste versjon av Spotty også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, du sier noe, men hvordan får jeg oppdatert til nyere Spotty mon tro?

Jeg slettet Spotty og fikk installert på nytt, nå er det versjon 4.5.4, vet ikke hva det var før, men har ikke valget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut som nyere Spotty versjoner støtter gamle LMS versjoner. 
Gikk for plan B og flyttet hele LMS (og musikk biblioteket) fra NAS til pc.

Nå fungerer alle 7 soner igjen med både lokal lagret musikk og Spotify. 
Takk for tips om fallback!


 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at det var det som måtte til. Litt rart også, for jeg leste tidligere om Spotty som iallfall den gangen ikke var  avhengig av hvilken LMS versjon som var installert. Det var (igjen den gangen, noen år siden nå) altså ikke så nøye, bare LMS var installert.

 

4.5.4 av Spotty tror jeg er ganske gammel, dessverre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.