Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zwave persiennesryring i boks


Anbefalte innlegg

Hei

Er det ok å legge zwave modulen for persiennestyring i boks på fasade, eller er disse kun ment for innendørs montering? Ser i datablad at brukstemp er 0-35grader. 

 

Det er feks fibaro sin jeg ser på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Takk. Så persiennen din er koblet til fibaro som er koblet til løs stikkontakt? 

 

Kan jo fort bli rimelig hett om sommeren oppunder mønet, så kanskje best å koble fibaro inne og ledning ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er koblet til utekontakt. Har en direkteassosiasjon til en Fibaro-dimmer inne med impuls-markise-knapper. Måtte gjøre det sånn siden det ikke var noen rør fra bryter til stikk ute. Min boks ligger oppunder taket til markisa den styrer, blir ikke spesielt varmt i skyggen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det fungerer greit. Holder du inne så stopper den når du slipper knappen, trykker du bare en gang går den til endeposisjon.

OBS. du må ha bypass på fibaro-dimmeren, den fungerer ikke uten lyskilde tilkoblet.

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

@petersv

Da har persiennen kommet opp og jeg jobber med å assosiere. Jeg har ikke gjort dette før. Har du mulighet til å dele hvordan du gjør det? 

 

Jeg har prøvd:

 

I dimmer 2 så la jeg inn node ID for roller shutter. I mitt tilfelle, 72, i gruppe 2 og i gruppe 3. 

I dimmer to har jeg en dobbel vippebryter med returfjærer. 

 

I manualen til roller shutter så leser jeg om assosiation group mapping, men forstår ikke helt disse parametre og hvor man legger det inn. 

 

Screenshot_20220909_211459_com.google.android.apps.docs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei. Beklager at jeg ikke svarer deg. 

 

Nja. Gikk sånn passe. Får styrt med dimmer slik som du foreslo. Ja, med bypass, men ser i dokumentasjon nå at det fins innstilling for å bruke uten bypass ser det ut til. Har ikke testa. 

 

Uansett, trenger litt mer ledig tid for å få det til å fungere skikkelig. Får bare kjørt opp og ned med brytere, kun tilting via app. Skal være mulig å få til med bryter også. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.