Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvilke kamera anbefaler dere med Homey?


Kubegutt

Anbefalte innlegg

Kubegutt skrev (17 timer siden):

Skulle gjerne brukt Arlo

Hvorfor vil du ha kamera inn i Homey, tenker at det må være bedre å f.eks. bruke kamera leverandørens egen sky løsning, eller bruke en Pc med Blue Iris for lokal lagring.

Jeg har brukt Blue Iris både når jeg hadde HomeSeer og nå etter at jeg har tatt ibruk Homey Pro.
Bruker Reolink og Unifi kamera og Doorbird dør/ringe kamera (som forøvrig går rett inn i Homey Pro)

 

Mvh. Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byelektrikeren skrev (12 minutter siden):

Hvorfor vil du ha kamera inn i Homey, tenker at det må være bedre å f.eks. bruke kamera leverandørens egen sky løsning, eller bruke en Pc med Blue Iris for lokal lagring.

Jeg har brukt Blue Iris både når jeg hadde HomeSeer og nå etter at jeg har tatt ibruk Homey Pro.
Bruker Reolink og Unifi kamera og Doorbird dør/ringe kamera (som forøvrig går rett inn i Homey Pro)

 

Mvh. Helge


Hvorfor var vel egentlig ikke utgangspunktet for diskusjonen, men :)
Jeg synes det er et godt utgangspunkt dersom jeg ønsker at flere ting skal skje, dersom f.eks jeg har folk i huset eller andre ting. Ja, dette er selvsagt dels også håndtert i en skyløsning til leverandøren, men med full kontroll over smarthuset i HOMEY, så har jeg mulighet til å lage ganske avanserte flotte flows som kombinerer ulike ting. 

Unifi så jeg var støttet, bruker du G3 kamera? Ser Homey appen klages på at den ikke utvikles lengere dog... 

 

Rune

 

 

Endret av Kubegutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kubegutt skrev (7 minutter siden):

Unifi så jeg var støttet, bruker du G3 kamera? Ser Homey appen klages på at den ikke utvikles lengere dog... 

Ja bruker UniFi Video G3 Flex, god lyd og godt bilde. Bruker de i all hovedsak ute, og ikke i forbindelse med flows. Har 110 deviser og 120 flows, men ingen som er knyttet mot kamera (untatt DoorBird som sender bilde av de som ringer på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byelektrikeren skrev (2 minutter siden):

Ja bruker UniFi Video G3 Flex, god lyd og godt bilde. Bruker de i all hovedsak ute, og ikke i forbindelse med flows. Har 110 deviser og 120 flows, men ingen som er knyttet mot kamera (untatt DoorBird som sender bilde av de som ringer på).


Interessant. Kan du si litt mer om hvorfor du ikke ser bruken av flows som ønskelig? Jeg kunne f.eks sett for meg at dersom det var uvedkommede inne eller utenfor forsåvdt, at man kunne iverksatt både alarmer, lys, lyd, eller andre devicer på HOMEY som aktuelt scenario? 

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kubegutt skrev (2 timer siden):


Interessant. Kan du si litt mer om hvorfor du ikke ser bruken av flows som ønskelig? Jeg kunne f.eks sett for meg at dersom det var uvedkommede inne eller utenfor forsåvdt, at man kunne iverksatt både alarmer, lys, lyd, eller andre devicer på HOMEY som aktuelt scenario? 

Jeg tenker at vindus/dørsensorer eller bevegelses sensorer er det som skal trigge alarmer etc. Kamera ville jeg ikke brukt til slikt, da du vil helt klart få mange falske alarmer, spessielt utenfor huset. Har du kamera som overvåkes via app, så får du jo varsel om bevegelse og kan selv ta aksjon ut fra situasjonen. Det er ikke uten grunn at vaktselskap og andre, IKKE benytter kamera som trigger mot alarm i bolig. Sensorer er mer pålitlige som alarm givere, og jeg vil helst ikke våkne av falske alarmer, ingenting er verre enn en falsk alarm 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byelektrikeren skrev (1 time siden):

Jeg tenker at vindus/dørsensorer eller bevegelses sensorer er det som skal trigge alarmer etc. Kamera ville jeg ikke brukt til slikt, da du vil helt klart få mange falske alarmer, spessielt utenfor huset. Har du kamera som overvåkes via app, så får du jo varsel om bevegelse og kan selv ta aksjon ut fra situasjonen. Det er ikke uten grunn at vaktselskap og andre, IKKE benytter kamera som trigger mot alarm i bolig. Sensorer er mer pålitlige som alarm givere, og jeg vil helst ikke våkne av falske alarmer, ingenting er verre enn en falsk alarm 🙂


Gode poeng, - og da har du heller 24/7 lagring av video til sky? (ved bevegelser?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kubegutt skrev (3 timer siden):

Gode poeng, - og da har du heller 24/7 lagring av video til sky? (ved bevegelser?

Takk, jeg har 24/7 lagring på lokal PC som kjører Blue Iris, og en app på telefonen som jeg kan åpne for å se opptak eller live fra alle 9 kamera.

Endret av Byelektrikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg har valgt å gå til innkjøp av et utendørs overvåkningskamera fra nettbutikken ettersom de leverer de beste produktene, med en rimelig prislapp. Jeg er strålende fornøyd med mitt utendørs overvåkingskamera. overvåkingskameraet er superenkle å installere og de har forskjellige varianter til forskjellige priser etter ditt behov. Jeg har også tatt til bruk av utendørs overvåkningskamera i mitt hjem og er strålende fornøyd med kjøpet. Jeg er ingen ekspert på overvåkning, men med bruk av appen gjorde det hele veldig enkelt for meg. Appen er enkel og sette opp og enda enklere å bruke!

Endret av RonaldWelch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.