Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Node Security problem


Superzite

Anbefalte innlegg

Hvordan retter man opp dette ?

 

Negotiating or Verifying SECURITY SCHEME for node 32

Warning: Failed to get a SECURITY SCHEME or verify the key from node 32. Device may not be added properly to HomeSeer.

Warning: The security device may have a timeout when adding to the network, bring the device close to HomeSeer and use the Add Node button to add it (remove it first)

Warning: If this device was previously added to the network, the device may need to be removed from the network and re-added.

Warning: In case the device was previously added successfully, an attempt will be made to continue the import.

Getting SECURITY class information for node 32

 

Må man da slette noden og legge den til på nytt, eller finnes det noen måte å rette dette på.. 

 

Veldig ofte når jeg legger til nye noder får jeg opp dette, hva kan årsaken være ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Superzite skrev:

Veldig ofte når jeg legger til nye noder får jeg opp dette, hva kan årsaken være ?

At avstanden mellom noden du prøver å legge til og controlleren er for lang (og at nettverket ikke har god nok dekning) og dermed blir ikke krypteringsnøklene utvekslet skikkelig. Det er to alternativer:

1) Flytt noden mye nærmere controlleren, eller

2) Bruke "Include Non-Secure", som i veldig mange tilfeller er like god eller bedre.

 

Det eneste du MÅ kryptere er dørlåser.

 

 

 

PS! Det er litt forvirrende at det står "Domoticz" som system, men du spør om HomeSeer-spørsmål... ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Moskus said:

PS! Det er litt forvirrende at det står "Domoticz" som system, men du spør om HomeSeer-spørsmål... ;)

Endret ;-) Kjørt det nå siden oktober. ;-) 

 

1 minute ago, Moskus said:

At avstanden mellom noden du prøver å legge til og controlleren er for lang (og at nettverket ikke har god nok dekning) og dermed blir ikke krypteringsnøklene utvekslet skikkelig. Det er to alternativer:

1) Flytt noden mye nærmere controlleren, eller

Ca 2 meter 

 

2 minutes ago, Moskus said:

2) Bruke "Include Non-Secure", som i veldig mange tilfeller er like god eller bedre.

Har brukt Z-tool+ app for å legge til node, så har egentlig aldri tenkt på om den default benytter secure eller unsecure inclusion. 

 

 

For å rette dette må man da slette den og opprette den på nytt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Superzite skrev:

For å rette dette må man da slette den og opprette den på nytt ? 

Ja, jeg tror det. 2 meter er lenger enn 60 cm (som det skulle være "i gamle dager").

 

30 minutter siden, Superzite skrev:

Har brukt Z-tool+ app for å legge til node, så har egentlig aldri tenkt på om den default benytter secure eller unsecure inclusion. 

Ja, da må du aktivt velge Non-Secure i menyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 18.1.2017 at 22:06, Moskus said:

Ja, jeg tror det. 2 meter er lenger enn 60 cm (som det skulle være "i gamle dager").

 

Ja, da må du aktivt velge Non-Secure i menyen.

Opplever også dette, men får ikke fjernet den igjen.

Det skjer ingenting når jeg forsøker, og ingenting i loggen. Akkurat som den ikke registrert at jeg trykker 3 ganger på FIbaro switchen.

 

Noen ideer om hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Moskus said:

Prøvd med det enkleste først: Restart plugin'en? 

Jeg har forsøkt det, og oppgradert til Beta-versjon. (grunnet feil med en CompanyName-funksjon i z-wave->node information)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.