Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Mill, stort sett til besvær


Anbefalte innlegg

Hvis du vurderer Mill Sense: styr unna! Jeg har nå hatt fem Mill Sense i hus og kun funnet EN som virker feilfritt.

Sense 1 lot seg ikke sette opp. Bricked fra fabrikken.

 

Sense 2 lot seg ikke lade og gikk tom på en uke. Den falt også ut hele tiden.

 

Sense 3 og 4 faller ut og er borte i døgn før de plutselig dukker opp med ett pulsslag.

 

Sense 5 virker feilfritt.

 

Jeg har vært i kontakt med Mill flere ganger, men nå har de sluttet å svare meg, så jeg må vel advare målgruppa :)
 

Jeg har flere Mill ovner og tenkte å komplettere disse med VOC, fukt og CO2. Føleren kan også styre ovnene, så det var en god integrering å vurdere. Disse oppdateres hvert 15 minutt (valgfritt) - når de virker. Når de virker av og til, er det nytteløst å prøve å sette opp noen form for varmestyring.
 

Ovnene mine virker derimot helt problemfritt.

 

Må bare ta med, før noen spør: Disse er prøvd med forskjellige routere på 2,4 ghz, på alle avstander. Det ser ikke ut som avstand eller dekning har noe å si på stabiliteten. Nå står de i Google mesh, som gir akkurat samme resultat.

 

Er det noen som har hatt suksess med et flertall av disse?

Endret av egronnes
Nettverksinfo
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig en grå løgn å si at de virker 100%, for de har jaggu vært en kamp de også. Hovedproblemet med alt Mill er stabil kobling. Jeg trodde først det var Home Assistant som var problemet, men selv appen til Mill nekter å snakke med dem. Ovnene har vært stabile i et par måneder nå, men det er nok på nåde.

 

Oppdatert: 

jeg ble utsatt for umiddelbar karma etter dette innlegget. Nå virker ingen av Sense-sensorene og har ikke gjort det på mange timer. I tillegg har en ovn falt ut. Det blir retur av samtlige. Makan!

Endret av egronnes
Oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (1 time siden):

Hvor mye koster en Sense? Skulle nesten åpnet dem og sjekket om det var mulig å flashe med en custom firmware, hvis de kjører på ESP32 som ovnene deres gjør (iallfall gjorde tidligere).

De ligger på 700-ish. Til denne prisen får du langt bedre følere (Aqara f.eks.). Jeg vet ovnene har ESP32, men følerene aner jeg ingenting om. Dette er innmaten vist i Mills egen manual.

Skjermbilde 2022-06-10 kl. 11.20.37.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egronnes skrev (18 timer siden):

Det er egentlig en grå løgn å si at de virker 100%, for de har jaggu vært en kamp de også. Hovedproblemet med alt Mill er stabil kobling. Jeg trodde først det var Home Assistant som var problemet, men selv appen til Mill nekter å snakke med dem. Ovnene har vært stabile i et par måneder nå, men det er nok på nåde.

 

Oppdatert: 

jeg ble utsatt for umiddelbar karma etter dette innlegget. Nå virker ingen av Sense-sensorene og har ikke gjort det på mange timer. I tillegg har en ovn falt ut. Det blir retur av samtlige. Makan!

 

Jeg har kun én Mill Sense, og den har virket prikkfritt i ca et år. Kun et halvt års tid med HA, men stabil oppkobling. Før HA brukte jeg Mill API gjennom Integromat, og dette fungerte også greit. 

Overraskende å høre om problemene dere opplever. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en til, men nå vil jeg tenke meg om en gang til. Krysser fingrene for at karma ikke slår til her også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt bedre suksess med ovnene, men når jeg ser på HA-historien, så har de også sine hick-ups. Nå slettet jeg hele Mill-systemet for å gjøre sensorene klar til retur. Den ovnen som har stått stabilt lengst nekter nå å koble seg til nettet. Mill har vært og kommer til å bli en plage for denne husholdningen. Den beste løsningen har vært Netatmo følere og Fibaro brytere på dumme ovner. Disse har jeg satt opp med PID i HA og har ikke hatt ett eneste problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.