Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Filament til 3D-printer


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg min første 3D-printer, en Creality CR-6 SE.  Har kjørt en testutskrift med PLA-filamentet som fulgte med, og det fungerte greit.

 

Jeg tenkte å kjøpe noe mer PLA-filament, for å ha noen andre farger å velge mellom.  Men det er jo en hel drøss med filament-merker.  Jeg leste en plass at dersom man velger "feil" merke så kan man i større grad oppleve at det man printer løsner fra platen.

 

Så er det et merke filament som passer godt med Creality sine printere?  Eller noe spesielt merke jeg bør styre unna i hvert fall?  Og hvor er en god plass å kjøpe filament i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny 3D printer!
Kjell&Co kjører av og til kampanjer på Addnorth. Har ingen erfaring med E-PLA, så meld gjerne tilbake erfaringer. 

Når det gjelder vanlig PLA så opplever jeg sjelden utfordringer med resultatet, bortsett fra med Anet sine filamenter.


For PETG så har det vært en del prøving og feiling, men opplever minst problemer med PrimaSelect og Addnorth. 

Kikk også innom PolyAlkemi sitt sortiment
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.