Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vet noen om en liten Z-Wave-bryter/fjernkontroll?


Mastiff

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en bryter til bilen, der det egentlig holder med én knapp som kan programmeres flere funksjoner, eventuelt 2-4 knapper. Fibaro The Button ville vært perfekt, om den var 1/4 av høyden... Er det noen som kjenner til noe som er smått, helst både lavt og lite i utstrekning? Hovedfunksjonen blir å låse bilen 10 sekunder etter trykket med Home Assistant, og sekundærfunksjonene blir å styre musikk fra en Pi, gjennom HomeAssistant eller Node-RED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det blir Z-Wave, jeg har en UZB liggende og vil ikke kjøpe flere Zigbee-greier, jeg er ikke fornøyd med stabiliteten på det jeg har. Denne skal brukes i bilen, der WAF-faktoren er i retning av én svikt på fem år = "Disse greiene dine virker jo aldri!"

 

Jeg har kjøpt en "Fibaro The Button" (på tilbud hos Kjell.com), men den er jo i største laget. Kan de knappene du snakker om programmeres til flere funksjoner med antall trykk og langt trykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe som tar minst mulig plass og er enklest muilg å bruke for fruen. Hun skal barebruke den til to ting: Ett trykk for å låse bilen etter ti sekunder, og et langt trykk for å slå av systemet med ESPresense. Selv skal jeg bruke et par ekstra funksjoner (for å styre musikken på Pi-en), men det viktige er at det går med ett trykk. Jeg kan ikke bore i bilen (to år gammel Mercedes EQC), da vil fruen plassere hodet mitt der stjerna er nå, og det er ingen plass jeg kan feste noe som er større enn en The Button.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.