Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Det Norske kraftmarkedet på randen av rasjonering.


Anbefalte innlegg

Da er det Norske kraftmarkedet på randen av å havne på SAKS nivå (Svært Anstrengte KraftSituasjoner) grunnet grådig eksport gjennom de kablene "som på ingen måte påvirker stømprisen her til lands"... En ting er strømprisen, den ser vi jo allerede at er på vei til himmels men nå er der i tillegg mangel på vann i magasinene og da kraftprodusentene ble gjort oppmerksom på det ØKTE de eksporten. Fremdeles noen som tror at de som styrer her på berget har landets og innbyggernes beste i tankene?
 
Jeg er i alle fall glad for å ha et stort solselle- og batterianlegg oppe og gå men jeg er redd for at folket må legge mye arbeid i strømsparing framover... Kom gjerne med kreative tips her.
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sporer vel litt av men samtidig er jo dette årsaken til mye av aktiviteten på forumet.

 

I første innlegg etterlyser jeg jo kreative strømsparetips men de har jo uteblitt...

 

Det jeg HAR gjort for å spare strøm er å installere et off-grid solselleanlegg på 8.1kWp med 24kWh LiFePO4 batteri og det har på litt mer enn 2 mnd spart inn nesten kr 4000 og ser ut til å bli nedbetalt på 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, Fermate said:

Hei gutter.
Er ikke denne tråden LITT på siden av hva dette forumet er tiltenkt å omhandle? :)

(Hjemmeautomasjon)

 

Blir dere sure om jeg sletter hele denne tråden?

 

Fermate (Admin)

 

Helt ok diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK

Men da fjerner jeg den ene posten som bare handler om politikk og styresmakter
(og min sitering av den)

 

Prøv å holde dere til Hjemmeautomasjon da og så får dere heller bruker FB til å diskutere politikere sog slikt :)

OK?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Fermate said:

OK

Men da fjerner jeg den ene posten som bare handler om politikk og styresmakter
(og min sitering av den)

 

Prøv å holde dere til Hjemmeautomasjon da og så får dere heller bruker FB til å diskutere politikere sog slikt :)

OK?

Høres greit ut da den ene posten kanskje tok litt av. Ofte litt vrient å utelate all politikk da det er denne som er drivkraften / motivasjonen til mye som skjer når det gjelder hjemmeautomasjon.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fermate skrev (5 minutter siden):

Men da fjerner jeg den ene posten som bare handler om politikk og styresmakter

Greit nok men jeg synes det er uhyre viktig å påpeke at dette IKKE er tilfeldige markedskrefter som har tatt litt av men en STYRT og VILLET utvikling som har pågått i mange tiår.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit. Da oppsummerer vi slik:

Her på forumet diskuerer vi hjemmeautomasjon når det gjelder teknologi, løsninger og hvilke problemer vi forsøker å løse.

 

Hvorfor det har blitt sånn, hvorfor disse problemene som må løses har oppstått og særlig hvem som eventuelt har skylda for at det har blitt sånn, diskuterer vi andre steder.

 

Case Closed

  • Like 3
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.