Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Homeseer oppdaterer ikke siden i nettleser ved redigering av event


Im_IB

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet Homeseer til en ny PC. Dette gikk overaskende smertefritt, men med unntak av ett problem som har oppstått.

 

Når jeg er inne i eventredigering og for eksempel velger en type trigger fra nedtrekksmenyen, skal det normalt komme en ny nedtrekksmeny med underkategorier til triggeren. Dette skjer ikke automatisk lengre, og jeg er dermed nødt til å oppdatere siden (nettleseren) for hver enkelt forandring jeg gjør i eventer. Har dette problemet både når redigeringen skjer direkte på PCen som driver Homeseer og via Web Controll.

 

Er det noen mer IT-kyndige enn meg som har noen tanker rundt hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Im_IB skrev (På 29.6.2022 den 20.35):

Når jeg er inne i eventredigering og for eksempel velger en type trigger fra nedtrekksmenyen, skal det normalt komme en ny nedtrekksmeny med underkategorier til triggeren. Dette skjer ikke automatisk lengre, og jeg er dermed nødt til å oppdatere siden (nettleseren) for hver enkelt forandring jeg gjør i eventer. Har dette problemet både når redigeringen skjer direkte på PCen som driver Homeseer og via Web Controll.

Fant du ut av dette?

Jeg sitter med opparbeidelse av systemet etter et kjempeproblem med Z-wavedelen. FIkk totalhavari.

Når jeg nå skal ordne opp i eventene, opplever jeg akkurat det samme som dette. Uansett hva jeg gjør, så kommer ikke menyer opp. Jeg må trykke på "refresh" av nettsiden, så åpnes undermenyer. Noen undermenyer, er også sånn at det ikke går an å legge inn verdier, og det dukker heller ikke opp rette alternativer for devicen.

 

 

Moskus skrev (På 4.7.2022 den 15.50):

Det hørtes veldig snålt ut. Hvilken nettleser er dette, og har du prøvd en annen (kun for å sjekke)?

Jeg har prøvd både i Chrome og Edge. Samme resultat.


Er det Homeseer-oppdatering som har bugs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet ut av det nei, men har ikke fått sett noe mer på det heller. For min del skjedde det ifb. med overgang fra gammel til ny pc. Har også prøvd forskjellige nettlesere uten at det virker å påvirke noe.

 

Skal oppdatere her hvis jeg kommer noe videre, og er veldig åpen for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im_IB skrev (3 minutter siden):

For min del skjedde det ifb. med overgang fra gammel til ny pc.

Ja, man skulle tro at nyere var bedre, men ikke alltid.

Jeg må si at de "oppdateringene" Homeseer har gjort, hos meg, oppfattes som nedgraderinger. Både HS4 og den evinnelige Z-Wave 4 Plugin, har skapt mer utfordringer enn skulle orke å rote med (veldig subjektiv mening, som sikkert kan utfordres :-)). Men jeg håper Homeseer ser problemene selv, og ordner opp i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har vel (antagelig) funnet ut at dette må skyldes en oppstått bug i Homeseer-programmet. Jeg installerte Homeseer på en ny PC (annen lisens og utstyr), og denne fungerer helt fint. Denne har siste versjon av Homeseer og kjører siste Z-Wave Beta. Alt ruller som det skal, også eventdialogen. Så da er det bare å avinstallere og installere på nytt, så skal verden bli et bedre sted.. (håper jeg).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.