Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Denver Alarm system


GTG

Anbefalte innlegg

Fersking her på forumet..  Jeg vurderte i fjor alarmselskap. Sector eller verisure ( Very SUR).  Det ble ingen av de.   Tok en telefon til verisure for å forhøre om ca pris, men det var de ikke villig til å gi uten at de hadde sendt en konsulent til meg..  Da sa jeg at jeg ikke var interessert.
Sector klarte å gi en sånn ca pris på direkten.    Men verisure begynte nesten med tlf terror.  Vet ikke hvor mange ganger de ringte før jeg ba de dra til h...  Jeg ble Very Sur, ja..  Sikkert derav navnet.   Uansett. Det ble ingen av de.   Jeg kjøpte et uavhengig system fra Denver. Ingen vekter eller månedskostnader.  Billig, men fungerer greit. La til noen flere sensorer og ute/inne kameraer.  Har også fjernstyrte brytere i dette systemet som kan skru av/på f.eks. lys.  Releene er oppgitt til 16A.  Disse bryterne kan programmeres med timere.  Ulempen med dette er at timere er avhengig av nettforbindelse.  Hvis nettet forsvinner så blir de stående i last state til nettet er oppe igjen.  Er det vanlig at slike er avhengig av nett for å kunne benyttet timere ?    Nå inneholder systemet SIM kort også, så det kan fjernstyres med SMS meldinger i tillegg til via nett.   Den sender SMS melding om statusendring om f.eks. wlan går ned.  Eller hvis sensorer blir utløst.  Fikk en problem med at routeren i nettet gikk offline, og  krevde restart når jeg ikke var hjemme. Det løste jeg ved å kjøpe et GSM rele med kontankort i.  Når jeg ringer  tlf. nr til gsm rele, så blir linjen brutt umiddelbart. Men spenning til router blir kuttet i noen sekunder (tid programmerbart) før den blir koblet inn igjen.  Man kan også lage tabell over tlf. nr som skal kunne aktivere releet.  Tenker å lage mer smart home systemer etterhvert, men har ikke bestemt meg for system enda. Alarmsystemet er TUYA kompatibelt..
Prøver å få oversikt over hva som er tilgjengelig, men det er mye å lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.