Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[Integrasjon] for Scinan / Saswell / ProsSmart WiFi termostater


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har laget en Home Assistant integrasjon for å kontrollere Scinan / Saswell / ProSmart WiFi termostater:

https://github.com/Skarbo/hass-scinan-thermostat

 

Saswell har mange WiFi termostater som er kontrollert igjennom Scinan APIet.

Jeg har selv en Profag termostat ProSmart PST50W Wifi som også bruker Scinan APIet (som sikkert er produsert av Scinan/Saswell).

 

Integrasjonen skal i teorien støtte alle termostater som styres av Saswell sine applikasjoner som feks. Saswell Thermostat eller Smart-E.

 

Installer integrasjonen som en custom repository vha. HACS. Les mer om installasjon i repoet over.

 

Jeg lager en tråd her slik den blir synlig for andre som søker etter en slik integrasjon for ProSmart sine termostater.

 

Inspirert av Scinan integrasjonen for Homey og Scinan integrasjon for Node Red.

climage_image.png

Endret av Skarbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Hei,

Denne integrasjonen er etterlengtet 🙂

 

Jeg finner ikke "Scinan Thermostat" i menyen etter å la lagt til i hacs og lastet ned.

(Settings -> Integrations -> Add integration -> Search "Scinan Thermostat" -> Select)

 

Noen triks?

Må vi legge til noe i configuration.yaml?

 

Edward

Home Assistant 2022.7.7Grensesnitt 20220707.1 – latest

 

Endret av EddieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Sjekk i "HACS -> Integrations" om Scinan Thermostat ligger der. Muligens du må velge "Install" eller noe lignende.

Og gjør en restart etter den er installert. Integrasjonen legger seg i "config/custom_components/" mappen, så greit å dobbelsjekke der også.

Må ikke legge til noe i configuration.yaml. Skal være tilgjengelig i "Settings -> Integrations -> Add integration" etter en restart.

 

Snart blir den tilgjengelig i HACS repositories som gjør det litt enklere å installere.

 

Merk: Som sikkert flere har merket de siste dagene så er Scinan APIet ganske uforutsigbar og kan være nede i flere dager. Veldig rart da sikkert flere tusen enheter bruker dette APIet.

Endret av Skarbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, fant en artikkel om å "cleare" web browser cach.. 🙂

https://community.home-assistant.io/t/hacs-not-showing-up-in-integrations-list/213700

 

testet med firefox og da kom den opp.. og den virker...

 

Har du mange "spesial" integrasjoner?

 

jeg la inn Tuya, Wellbeing (Electrolux), Intex SPA (litt manuel jobb), og nå Prosmart 🙂

Lagde noen enkle intragrasjoner med Domoticz.. for å få sendt over termistatene fra domoticz til hass.

 

Edward

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

Dette er vel den første spesielle integrasjonen jeg har. Andre enheter jeg har går enten igjennom Z-wave eller Zigbee.

 

Gi lyd hvis det er noe som ikke funker. Har kun testet med eget forbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei. Dette ser lovende ut. Jeg er på utkikk etter varmefolie nå og tenkte å sjekke ut hvem som hadde best integrasjon mot Home Assistant før jeg kjøper.

 

Om jeg ser på gjør-det-selv-produkter står det vel kun mellom Pergo QuickHeat og Profag ProSmart. Jeg har ikke funnet noen andre produkter på Megaflis eller Elektroimportøren i hvert fall.

 

For ProSmart ser det ut til at det er Smart-E-appen som gjelder, men det er kul umulig å finne noe informasjon om Pergo sitt system.

Er det noen som vet om Pergo også kanskje bruker samme system i bunn eller om de har funnet på noe helt annet?

Endret av ThoStaKa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, stigvi said:

Samme system som hva da?

Det var Profag jeg tenkte på. Jeg antar at denne integrasjonen først og fremst er laget for å få ProSmart til å virke, men var interessert i å høre om noen hadde fått integrasjonen til også virke med Pergo sitt system. Jeg antar at det stort sett er likt på innsiden av de wifi-termostatene, men har ikke klart å finne noe som helst informasjon om hvilken telefon-app Pergo bruker. Nå så jeg nettopp at Scinan-appen for Homey nevner Pergo Quickheat, så det er muligens en bekreftelse på spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.