Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Yale Doorman V2N, hvilken modul for tilkobling?


ProphetSe7en

Spørsmål

Det finnes jo flere moduler til Yale Doorman V2N. Tilkobling mot Verisure, Yale hub og FutureHome sin ZigBee Modul. Finnes nok flere også så det er ikke helt lett å vite hvilken modul en bør ha. Virker ZigBee modulen mot andre systemer enn FutureHome? Kan de andre modulene brukes til noe fornuftig?

 

Jeg ønsker å få en skikkelig log på bruk av kodepanel, og helst også når det blir testet feil. 

 

Videre ønsker jeg at når riktig kode er tastet så går belysning på i gangen. 

 

På sikt ønsker jeg også en "velkomstnelding" ut i fra hvilken kode som ble tastet inn. Alt fra en hyggelig velkomst til barna, eller en påminnelse om det var noe en skulle huske når en kom inn døren .

 

Men først, hvilken av modulene velger en?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
ProphetSe7en skrev (På 9.7.2022 den 9.22):

Men først, hvilken av modulene velger en?

Selv har jeg Verisure, men jeg er ikke veldig fornøyd da jeg ikke er Verisure-kunde. Jeg innbiller meg at Yale sin løsning er mer uavhengig, men jeg har ingen personlig erfaring med den. Futurehome er vel så vidt jeg forstår avhengig av FH sin hub, men dette er bare en antagelse fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
On 18/07/2022 at 21:59, storeulv said:

Selv har jeg Verisure, men jeg er ikke veldig fornøyd da jeg ikke er Verisure-kunde. Jeg innbiller meg at Yale sin løsning er mer uavhengig, men jeg har ingen personlig erfaring med den. Futurehome er vel så vidt jeg forstår avhengig av FH sin hub, men dette er bare en antagelse fra min side.

Fant du noe mer om dette? Ryktene går om at Verisure kutter «gratiskoblingen» til Doorman og at man istedet må ha alarmabonnement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Fjosepose skrev (9 timer siden):

Fant du noe mer om dette? Ryktene går om at Verisure kutter «gratiskoblingen» til Doorman og at man istedet må ha alarmabonnement.

Om det skjer vil jeg se meg om etter en Yale-modul, og om den ikke lar seg skaffe får jeg bare ha dørlåsen som en ikke-tilkoblet løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.