Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Astrour utelys, tips?


Dr.S

Spørsmål

Har tre utelys i dag som jeg ønsker å få en automatikk på, hovedsakelig slå seg av og på i henhold til lyset ute. 

 

De er på tre forskjellige kurser, og alle er styrt av hver sin 2-polet bryter. 

 

Har sett på Plejd sin rel-01-2p. Fordelen virker å være at den kan programmeres via en telefon, og ikke avhengig av hub. Minuset må være at den bruker bluetooth. Men det virker som tilbakemeldingen på Plejd er bra. 

 

Noen som har noen anbefalinger å komme med? 

 

Jeg har ikke noe hub i dag, men vurderer en løsning som støttet styring av VV bereder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
Dr.S skrev (1 time siden):

Jeg har ikke noe hub i dag, men vurderer en løsning som støttet styring av VV bereder. 

Jeg hadde begynt å sett på en hub som som støttet Z-wave og Zigbee, og tatt det derfra. Plejd er sikkert fint det, men som du sier: Det er bluetooth. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hehe, jo. Men samtidig så ønsker jeg ikke å gjøre med avhengig av noe hub. 

 

Da må det vel være en lyssensor til hver utelampe? Det er ikke noe problem at lysene feks slår seg på kl 20 på kvelden og av kl 10 på morgenen. Men lurer på Plejd har en innebygget astro funksjonen som regulerer for dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
18 hours ago, Dr.S said:

Har tre utelys i dag som jeg ønsker å få en automatikk på, hovedsakelig slå seg av og på i henhold til lyset ute. 

 

De er på tre forskjellige kurser, og alle er styrt av hver sin 2-polet bryter. 

 

Har sett på Plejd sin rel-01-2p. Fordelen virker å være at den kan programmeres via en telefon, og ikke avhengig av hub. Minuset må være at den bruker bluetooth. Men det virker som tilbakemeldingen på Plejd er bra. 

 

Noen som har noen anbefalinger å komme med? 

 

Jeg har ikke noe hub i dag, men vurderer en løsning som støttet styring av VV bereder. 

Dette fungerer på tid: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hytta hadde en del utelamper med ordinære E27-pærer.  Satte i IKEA trådfri pærer og lot HA ta seg av av/på ved soloppgang/solnedgang.  Et astrour så enkelt som det er mulig å få det, spør du meg. Og helt uavhengig av hvordan utelampene er kablet opp til forskjellige kurser og brytere.

 

Men det forutsetter selvsagt at utebelysningen har løse pærer og at du har en zigbee controller med et forhold til solhøyde.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.