Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til gode G4 dimbare LED pærer?

(Evt oppsett med trafo og pærer)

 

Jeg har kjøpt inn 20 av disse i 3 watt utgave, og sliter med flimring med følgende dimmere:

-Aetotec 600 watt (her fikk jeg ikke dimmet i det hele tatt, kun av/på)

-Fibaro dimmer 2 (minst flimring)

-Elko 315GLE

-Elko 630GLE

 

Forhistorien er:

Har 20 stk 20w halogen pærer fordelt på to lamper i gangen. Hver lampe har jeg bygd om, og satt inn en Osram 225w trafo, da den originale trafoen bråkte som et uvær, og var av elendig byggekvalitet. Dette ble dimmet med en vanlig Elko 630 GLE faseavsnitt dimmer.

Dette har fungert veldig bra, uten summing eller flimring. 

 

Andre faktorer:

Trafoene har arbeidområde 50-225 watt, så de kan jo også være et problem.

Fibaro dimmer2 rapporterer 23 watt på max styrke på 20 pærer. Dette er jo bare en tredjedel av hva det burde vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bytte dimmer når jeg hadde problem med flimmer i en spot lampe med 3 stk GU10 240V. (I 240V GU10 LED er driver innebygd i pæren)

Det var 3 X 35W = 105W på en 20W dimmer. Når jeg byttet ut halogen pærene med LED var total last ca 10W.

Løste problemet med å kjøpe ny dimmer beregnet for LED. Den kan dimme fra 5W.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.