Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dill med Mill


Anbefalte innlegg

Oppsett: Mill konveksjonsovn koblet til Homey Pro via Mill sin Homey app.
Som bildet viser er temperaturen som er satt i ovnen en smule over både forventning og det som er sannsynlig reellt nivå. Uansett hva jeg setter termostaten til vil ovnen "jobbe iherdig" med å kjøle ned, altså gjøre ingen ting.

Problemet mitt er altså at Homey viser en temperatur målt av den interne termostaten som gjør at ovnen aldri vil slå inn. Noen som har samme erfaring, og/eller som kan ha noen tips å dele?

Skjermbilde 2022-08-05 kl. 08.56.57.png

 

Endret av storeulv
dobbelposting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg gjorde et nytt fremstøt på dette nå denne uken, og nå har jeg fått dette til å fungere gjennom at Mill-ovnen er lagt til i Home Assistant. Deretter har jeg lagt til en community app til Homey for nettopp Home Assistant. Jeg har altså ikke brukt Athoms egen app, men en annen som fungerer bedre. Athoms app kan ikke legge til ovnen som en styrt enhet, men det kan denne andre appen.
I Homey har jeg da lagt til Mill-ovnen som en Home Assistant-enhet, og nå kan jeg styre termostaten med flow i Homey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.