Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Flow til styring av VVB etter strømpriser


Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er en amatør som har begynt å tukle med strømstyring til VVB, som jeg har fått installert en Aeotec heavy duty swith til. Har videre lest meg litt opp på https://powersaver.no/
Der har jeg funnet en flow som jeg tenkte kunne passe: https://powersaver.no/examples/example-nordpool-events-state.html#description
Jeg ser i selve koden at den henter pris: "sensor.nordpool_kwh_trheim_nok_3_095_025"
Jeg bor i Vestfold, og har dermed andre strømpriser. Hva kan jeg forandre denne til for å få riktig pris? Har forsøkt å google uten hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tangosierra skrev (28 minutter siden):

OK. Men hvordan finner jeg den sensoren? Er det en egen nordpool-kode for østlandet? 

Det er vel per strømregion eller noe slikt. Vestfold tilhører muligens samme sone som Kristiansand S? Forsøk å erstatte "trheim" med "krsand" og se hva du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tangosierra skrev (10 timer siden):

OK. Men hvordan finner jeg den sensoren? Er det en egen nordpool-kode for østlandet? 

Hvis du ikke får det til å virke, så kan du prøve med å importere denne nordpool-noden.

 

[{"id":"3b803f682147d570","type":"nordpool-api-plus","z":"dd73456c4cebb38f","name":"Nordpool","area":"Oslo","currency":"NOK","x":320,"y":300,"wires":[[]]}]

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.