Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Siemens HomeConnect


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt nye hvitevarer fra Siemens, alle utstyrt med HomeConnect; kjøleskap, stekeovn, mikro, koketopp, oppvaskmaskin - bare for å oppdage etter installasjon at ingen av de er istand til å rapportere strømforbruk (effektforbruk)!!

Jeg er ikke bare dypt skuffet, men faktisk sjokkert!

 

Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Home Connect er tydeligvis ikke designet av ingeniører for ingeniører. Da hadde nok slike tekniske ting som strømforbruk vært med. Men slikt har en tendens å skremme vekk andre brukere. Vanligvis har folk ikke peiling på hva som er forskjell på strøm, effekt og energi og enda mindre nytte av den informasjonen når en skal koke middag.

Så Home Connect har et annet fokus. Derfor finner en matretter når en klikker seg inn på stekeovnen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VikingOy skrev (Akkurat nå):

Jo, jeg er overrasket fordi alle andre hvitevarer jeg har, bl.a. fra Samsung - har full støtte for forbruksmålinger.

Har de? Da jeg undersøkte (for 3 år siden) så hadde ingen, eller ingen kunne iallfall svare på om de hadde. Får du det i app'en? Hvilke hvitevarer er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Samsung Qdrive Eco-bubble vaskemaskin har dette.
Men behovet er slett ikke å få slik info i app. Jeg prøver i det lengste å unngå alt av app-bruk.
Det er integrasjonen mot HomeAssistant som mangler energi data for alle Siemens produkter, men er støttet for alle Samsung produkter (inkl selvsagt også mobiltelefonene deres)

Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VikingOy skrev (43 minutter siden):

Vår Samsung Qdrive Eco-bubble vaskemaskin har dette.

Vi kjøpte ny vaskemaskin i fjor, og Elkjøp påstod iallfall at ingen av de som de hadde inne kunne måle strømforbruket. Men det kan jo være at mannen ikke visste hva han snakket om, selv om han prøvde å selge oss Samsung'en. Han kunne iallfall ikke trekke det frem som en fordel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde i det minste vett nok til å spørre om dette (mer enn hva jeg hadde).
Nå skal det vel sies at man kan ikke regne med å finne integrasjonskompetanse der de selger vaffeljern og vaskekluter.

Det var nok en grunn til at "Expert" valgte å bytte navn. Det var ikke mange "eksperter" på jobb der. Elkjøp er neppe noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.