Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Peaq ev billading


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Hei

 

Har brukt Peaqev noen uker for å styre lading av elbilen med en Easee lader. Stort sett fungerer det bra, men har et ganske stort problem jeg ikke har funnet ut av. Jeg lader normalt med 20 A, og dette fungerer også med Peaqev frem til jeg tar en restart av Home Assistant. Etter restart får jeg noen feilmeldinger og den går tilbake til maks 16 A. Utover det fungerer ladingen fint, men altså maks 16 A etter restart. Løsningen til nå har vært å reinstallere Peaqev, noe jeg da må gjøre etter hver restart av Home Assistant.

Feilmeldingene som kommer er disse 2:

image.png.012e643f6ef575b5f87b85bf2c7f3b7c.png

 

image.png.5b682b3464217bac76b251024b4759bf.png

 

Etter det jeg har forstått skal max amps hentes fra sensoren sensor.xxxxxx_max_charger_limit, og denne sensoren ligger tilgjengelig med verdi 20 A.

Har prøvd med versjon 2.5.0, 2.5.1 og 2.6.0 beta, men alle med samme problem. 

Noen som har noe forslag til hvor jeg skal starte å feilsøke?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hej! 
just den featuren finns endast för easee i dagsläget, och det beror på att när du inte startat HA helt ännu ser inte peaq värdet på din sensor. 
 

men bra att du säger ifrån. Jag tror jag kan testa en workaround i kommande versioner!

mvh Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.