Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smartkontakt med Zigbee som ikke tar opp naboplassen?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har brukt mange ulike typer smartkontakter til for eksempel ovnene på hytta opp igjennom, men jeg har enda til gode å komme over en som ikke bygger ut så mye at stikkontakten ved siden av blir blokkert. Har noen kommet over en variant som ikke tar så mye plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wall Plug - smart outlet with power metering | FIBARO
image.png.48ca038a04877ad232e651f672bc9f42.png

Disse er gode og pålitelige, men pass på at de ovnene det er snakk om ikke trekker for mye strøm.
Det er skrevet ett og annet her inne om dette med smartplugger og bruksområder og tilhørende brannfare. Jeg er ingen ekspert på dette feltet, men om dette skal brukes som smartplugg på varmeovner må du sikre at ovnens effekt ikke er for høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Denne har jeg sett på, men den er enten Z-wave eller HomeKit. Sistnevnte kunne jeg forsovet ha brukt på min Home Assistant, men jeg vil helst unngå wifi-utstyr og holde meg til Zigbee.

 

På hytta har jeg brukt Aqara-plugger som jeg er godt fornøyd med og tåler fint lasten til ovnene, men de bygger veldig ut og gjør nabokontakten ubrukelig til alt annet enn en ujordet lampekontakt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erikbj skrev (1 minutt siden):

Takk! Den er midt i blinken, men ikke på lager noe sted såvidt jeg kan se (og dyr!).

 

 

På lager i elektroimportørens butikker (men ikke nettbutikk)

Du får 10% på første kjøp om du blir medlem. Og om du er medlem fra før får du melde inn kone, barn e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I

L-A skrev (3 minutter siden):

På lager i elektroimportørens butikker (men ikke nettbutikk)

Du får 10% på første kjøp om du blir medlem. Og om du er medlem fra før får du melde inn kone, barn e.l.

Takk. Ikke støttet hos zigbee2mqtt, såvidt jeg kan se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-A skrev (11 minutter siden):

Er den samme pluggen som denne:

https://www.zigbee2mqtt.io/devices/SPLZB-131.html

 

 

 

Perfekt! Litt forvirrende med ulikt merkenavn og produsent. 
Fant en EVA-plugg på outlet hos Elkjøp til halv pris, så går for den. Trenger nok flere i fremtiden, så da har jeg noen alternativer å gå utifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.