Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Gratis alternativ til Netatmo-plugin


ZoRaC

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...

Jeg har testet et annet gratis alternativ.

For å slippe script (bruker Windows) og data scraper har satt opp mqtt-netatmo-bridge i en docker container på en Synology NAS.

Koblet den til min eksisterende mosquitto MQTT broker og bruker mcsMQTT i HomeSeer til å etablere devicer.

Jeg har ikke fått Home Assistant will automatically discovery til å fungere så har satt opp devicene manuelt.

 

https://www.diversit.eu/post/2021/01/17/HomeAssistant-Netatmo-integration-via-MQTT-bridge.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Daniel_hoy skrev (11 minutter siden):

Fungerer det fortsatt for deg @ZoRaC? Tror min konto er blitt låst for noe er gjort om på innloggingen. Får stoppe scripet og se om det ordner seg med innlogging igjen.


Nei, de har endret innloggingen, så scriptet må endres. Jeg kan for lite bash til å få det til selv, så jeg endte med å kjøpe UltraNetatmo-plugin… at jeg har både værstasjon og HomeCoach gjorde det også mer komplisert. 
 

Men, tror jeg så på Github-siden til scriptet at noen hadde delt endringene som skulle til for å fikse det nå da… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (1 time siden):


Nei, de har endret innloggingen, så scriptet må endres. Jeg kan for lite bash til å få det til selv, så jeg endte med å kjøpe UltraNetatmo-plugin… at jeg har både værstasjon og HomeCoach gjorde det også mer komplisert. 
 

Men, tror jeg så på Github-siden til scriptet at noen hadde delt endringene som skulle til for å fikse det nå da… 

Ser faktisk ut som om mange sliter med å få kontakt med Netatmo. Så får avvente og håpe det ordner seg av seg selv :) 

For jeg kan ingenting om dette, så brukte opp en god del hjerneceller i 2019 når jeg satt det opp på min Windows pc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daniel_hoy skrev (1 time siden):

Ser faktisk ut som om mange sliter med å få kontakt med Netatmo. Så får avvente og håpe det ordner seg av seg selv :) 

For jeg kan ingenting om dette, så brukte opp en god del hjerneceller i 2019 når jeg satt det opp på min Windows pc. 


Ja, akkurat nå sliter jeg med at appene heller ikke virker, så de har nok problemer akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.