Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 og Prinsesse Vilikke? Include gjennom "repeater"?


Einar

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få raklemikket over på HS4 for å se om det virker bedre.

Begynner med å flytte varmestyring. Der er VVB en av dem. Styrt av Aeotec Heavy Duty Switch.

Funker rimelig bra her hjemme og helt supert på hytta med HS3.

Har tatt en Delete på HS3, så den har ikke hørt om den devicen nå.

Og den står og blinker. Det mener jeg betyr at den venter på å bli inkludert.

Men ikke f@@n om HS4 finner den! Den er langt unna. Ikke i meter, men i vegger og gulv. Antagelig for langt for Z-Wave direkte forbindelse.

Jeg har flyttet en Fibaroswich til et støpsel bare en etasjeskiller ( i RF vennlig materiale ) over VVB. Og den switchen når jeg. 

Så tenker jeg at kanskje den ikke virker som repeater for include meldinger!?

 

Alt B: Eller  kan jeg finne en WiFi til USBhub dingsboms for å løse problemet om min bekymring ovenfor er berettiget?

Helst hos Kjell, Power eller Elkjøp. Dusting et. al.  firmaer har jeg ikke de beste erfaringer med. ( Jeg har ikke problem med blodtrykk, og ønsker det heller ikke )

USB-Ethernet med Cat5E & Co er også et alternativ for Ethernet-USB , men ikke foretrukket.
 

Alt. 😄 Må jeg flytte PC'n ned til VVB?  ( fliretryne lagt inn  av GVH!).

 

 

PLZ reply! Alternativer vil vurderes.

Jeg hater å dusje i kaldt vann! Å labbe rundt på kaldt betonggulv kan jeg leve med. Mobb meg heller for å velge feil rekkefølge på device transfer HS3-Hs4.

 

Hs3/2*Raspberry funker som en midtsommernattsdrøm på hytta. Men tryner i et  banka kjør her hjemme. Jeg håper overgnag til Windows+HS4 løser problemene.

Endret av Einar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar skrev (9 timer siden):

Antagelig for langt for Z-Wave direkte forbindelse.

 

Einar skrev (9 timer siden):

Må jeg flytte PC'n ned til VVB?

Evt. forlenge koblingen til interfacet. USB-over-ethernet dingser fra eBay, Ali eller hva som helst gjør rekkevidden betydelig lenger.

 

Inkludering er litt ekstra kronglete, spesielt hvis du gjør secure.

Men du kan prøve non-secure først hvis du ikke gjør det automatisk (slik jeg gjør.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått paret dem.

Men det var nummeret før jeg vurderte å søke om kunstig inseminasjon!

Etter  å ha rigget skjerm, PC, tastatur, mus og en haug kabler ovenpå VVB så ville den ikke parres. 😞

Men jeg kan være sta når det står på så jeg prøvde 8-10 ganger, med et par reset to factory på switchen også.

Så plutselig var alt i orden! Jeg brukte hele veien unsecure, da jeg har forstått det slik at det må til for å få ut strømforbruk telleren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.