Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[HAMM] Home Assistant Magic Mirror


Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

Har lenge fundert på å bygge et magic mirror og i sommer så fikk jeg ånden over meg.  :)

 

Planen var å bruke Magic Mirror med en av de tilgjengelige Home Assistant modulene, og jeg testet vel ett par av dem før jeg landet på at jeg ikke likte magic mirror systemet så veldig godt, samt at modulen ikke alltid viste oppdatert informasjon. Om det hadde noe med selve magic mirror systemet eller modulen å gjøre orket jeg ikke å se nærmere på så jeg bestemte meg for å lage min egen magic mirror greie.

 

 

Spoiler

IMG_20220930_135809.thumb.jpg.4186bed10282384ef87e0e407a4ea887.jpghamm_preview.thumb.png.2a9f3d50a8fcfe69d3025714874c6eb5.png

 

 

Prosjektet er i tidlig fase men det har så langt fungert godt hos meg, jobber også med å kunne dra ut historikk slik at man kan bygge grafer.

 

For den som er interessert: https://github.com/jonkristian/hamm

 

Endret av jonkristian
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Da har jeg kjørt ut en del oppdateringer. Det er mange endringer på plass og den største er at det nå kjører på electron så det kan nå installeres som en pakke.

Endringer man gjør i oppsett oppdaterer nå visningen automatisk, samtidig har jeg lagt til noen nye kort, deriblant kalender.
 

https://github.com/jonkristian/hamm/

 

hamm_preview.thumb.png.8f0fa1cde49442134042f048db08994b.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.