Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Er det noen måte å "klone" en DeConz fra Raspberry til HS4 i Windows10?


Einar

Anbefalte innlegg

Linux oppsett er en Raspberry som kjører HS3 og en annen kjører DeConz med RaspBee RF interface.

( En Raspberry kan ha enten Z-Wave eller Zigbee interface da de står på samme plass i ekspansjonsinterfacet. )

Nå prøver jeg å få alt inn i en Thinkcentre M710Q. Den bør klare begge interface. Nå som USB pinner.

Men jeg gruer meg for å skru ut alle lyspærene for å bringe dem inn i den "grunnskolen" jeg har laget for nye pærer.

Events legger jeg inn på nytt. De fleste trenger en gjennomgang uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR det skal la seg gjøre å ta backup av PI’en, og så en restore i Windows. (Deconz altså). 
Så var det om enhetene lar seg overføre da, for du kjører vel «raiserkort» på ip’en? Det tør jeg ikke svare på i kveld, men problemstillingen er interessant 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tatt backup og hentet den inn i PC'n.  Det ble misforståelse med henting av backup til PC, men nå gikk det.  Devicene synes i DeConz.

Men jeg ser nå i loggen at "Bridge Phoscon-GW lost its registration. Please reregister."

Og det ser jeg ikke hvordan jeg kan gjøre. Jeg har startet HS4 som service og prøver å få til det med DeConz også.

Jeg svimer rundt i tåka her ettersom jeg ikke har funnet noen dokumentasjon bortsett fra Google.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du må fjerne gammel tilknytning til Phoscon (DeConz) i HS4 og legge den til på nytt ved å åpne for registrering.
Devicer vil koples automatisk opp igjen. Årsaken er at du flytter DeConz fra en IP adresse til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.