Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fastpris på strøm


Anbefalte innlegg

Vedum gir opp fastpris på strøm fra årsskiftet - Tu.no

Da skrotes dette. Og det kommer neppe som en overraskelse. Sjefen i Lyse sa, etter at det ble kjent at skattene økes dramatisk, at fastprisavtaler hang i en tynn tråd. Det ville bli for stor usikkerhet om økonomien. Husker jeg ikke feil, var det en Sp politiker fra Rogaland som mente Lyse bløffet. Det gjorde de altså ikke.

Så det betyr at vi må fortsatt jobbe med løsninger som baserer seg på store svingninger i strømprisen. Jeg kjenner det irriterer en smule dette med effekttrinn på nettleie som effektivt stopper utnyttelsen av billig strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (23 timer siden):

Jeg kjenner det irriterer en smule dette med effekttrinn på nettleie som effektivt stopper utnyttelsen av billig strøm.

Husk på at de som lage disse systemene ALDRI har folkets beste i tankene, kanskje som et populistisk sloagan men ikke i realiteten. Det gjelder forøvrig svært mye annet som skjer, både nasjonalt og internasjonalt, for tiden...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (På 11.10.2022 den 10.05):

Jeg kjenner det irriterer en smule dette med effekttrinn på nettleie som effektivt stopper utnyttelsen av billig strøm.

Sant, men i vår region tenker jeg at det spares mer på å bruke strøm når den er billig mtp. pris enn å spare 100 kr i måneden for effektleddet. Det er 1200 kr i året som ikke merkes sammenlignet med variasjonene fra dyrt til billig i løpet av et døgn.

 

I andre deler av landet er forskjellen riktignok litt større for å gå opp et trinn. Og det vil endre seg når prisene synker til mer "normale" priser og det ikke er mange tiere å spare i døgnet på å bruke strøm når den er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.