GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon.no!

Help a girl out 😇 Sikkerhetsystem i Homey


Siri

Anbefalte innlegg

Har noen spĂžrsmĂ„l, spesielt til gode produkter for sikkerhet. Setter stor pris pĂ„ innspill! Skal kjĂžpe nye Homey Pro som er til forhĂ„ndssalg. Alt nytt mĂ„ derfor kunne hentes opp i Homey. Ønsker fĂŠrre hub’er og bedre styring og automatisering pĂ„ tvers av system. Og Ă„ kutte Verisure 
 

Dagens system:

- Solceller og strĂžm med kjĂžp/salg i Tibber

- Tibber Pulse 

- Varme styres i Tibber (MELCloud, Mill).

- Lys Philips Hue (Stemmestyring, Tibber & Hue app)

- Persienner IKEA (Stemmestyring)

- Volvo app elbil. Funker ikke med smartlading mot Tibber nÄ, antakeligvis fordi vi bruker skjÞteledning.

- Stemmestyring Google

- Ringeklokke Google Nest (Home)

- KodelÄs Yale Doorman (Verisure)

- Brann og skallsikring Verisure

- Stikkontaktstyring Nexa/Telldus

- Div KjÞkkenapparater koblet mot SmartThings, HomeConnect og andre apper. 

- Div automatiseringer i IFTTT
 

Planlagt:
- Elko og Eaton brytere for varmekabler og pensjonistbrytere pÄ noen lys har ikke hub. Jeg hÄper Ä kunne hente opp i Homey? 

 

Skallsikring:

Ønsker vibrasjon pÄ glass og varsel om Äpent vindu/dÞr. Virker som at de billigere sensorene for Äpning/lukking ikke varsler vibrasjon eller knust glass?

Dette er lÞsningen jeg forelÞpig har landet pÄ:
‱ Aeotec smart things multipurpose sensor pĂ„ vinduer som ikke Ă„pnes

‱ Aeotec dĂžr/vindu sensor for dĂžrer og vinduer som Ă„pnes

 

KameraovervÄkning:

Inne: Ønsker mulighet for stillbilde og gjerne opptak startet av en trigger. Vil ikke ha noe som stÄr Ä filmer og trekker batteri konstant i stua. 
Ute: Bak huset kan forsÄvidt all aktivitet bli filmet, da det gjerne ikke skjer sÄ voldsomt der uansett. PÄ siden av huset vil jeg helst i det minste kunne slÄ av filming om vi har gjester. Eller gjerne trigge filming om vi ikke er hjemme eller har slÄtt pÄ skallsikring. Google ringeklokka filmer altfor mye synes jeg. Ønsker ikke varsler hver gang noen kommer hjem fra skolen eller en katt gÄr forbi.

Har hĂžrt bra om Eufy, men klarer ikke helt Ă„ finne noe som passer alt jeg Ăžnsker.

 

Brannvarsling:

Ønsker seriekobling. OgsÄ med en alarm i hybel slike at vi og de kan varsles felles. Sett pÄ Fibsro. 
 

Selv om alt skal kobles i Homey bÞr jeg vel holde meg til enten z-Wave eller zigbee pÄ hele sikkerhetssystemet for Ä unngÄ lag? 
 

HĂ„per pĂ„ noen innspill her 😀

 

 

 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Siri skrev (PĂ„ 14.10.2022 den 12.30):

Aeotec smart things multipurpose sensor pÄ vinduer som ikke Äpnes

Jeg er usikker pÄ om jeg forstÄr hensikten med en magnetbryter pÄ et vindu som ikke kan Äpnes....?

 

Som du merker, er det ikke flust med "glass break sensor" versjoner, men den denne finnes:

https://www.tronika.no/no/smarthus/zwave-produkter/z-wave-sikkerhet/tilt-sjokk-sensor-zse43.html

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Tanken med multisensoren var at den oppfatter vibrasjoner. SÄ om det knuses vil den forstÄ det. Men synes det var vÊrt tungvindt Ä finne gode lÞsninger.

 

Takk for tips. Jeg sjekker det ut 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Takk! Det var fin pris. Men ser ut som at dÞr/vindussensorene til Aquara ikke har vibrasjonssensor i seg? Da mÄ jeg evt ha bÄde en vibrasjonssensor og en vindusensor pÄ vinduer som kan Äpnes, for Ä fÄ varsel pÄ knust vindu og/eller Äpnet vindu?

 

Hadde hÄpet pÄ er system som har begge deler, for ikke Ä kjÞre for mye ulikt pÄ skallsikring 

Lenke til kommentar
Del pÄ andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.