Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Futurehome vs homey?


ProphetSe7en

Spørsmål

Etter å ha hatt home assistant en stund så ønsker jeg å bytte til noe som er mindre plunder. Noe som er mer plugNplay å konfigurere og lage automasjoner med.

 

Nå har jeg ikke prøvd noe annet enn HA, så mulig at alt er likt. Men ut i fra videoer på yt så ser både futurehome og homey langt enklere ut.

 

Noen som har prøvd begge disse systemene og kan si noe om fordeler/ulemper med de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
ProphetSe7en skrev (På 31.10.2022 den 19.45):

Noen som har prøvd begge disse systemene og kan si noe om fordeler/ulemper med de?

Jeg har prøvd både HomeSeer 3&4 , Fibaro, Futurehome og Homey Pro.

Futurehome er etter min mening ikke nok utviklet til å kunne utføre de styringene jeg ønsket.
HomeyPro har "alt" hva jeg ønsker, enkel å programmere og ikke minst Advanced Flow som er meget enkelt å programmere.

Jeg har i dag ca. 150 aktive komponenter og ca 170 scripter og dette hånteres utmerket av min HomeyPro.

Ser det kan være vankslig å få tak i Late 2019 modellen, og har selv bestilt Early 2023 modellen.

 

/Helge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.