Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Få data fra Node-Red til Home Assistant og framvise grafer o.l.


MHR

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bruker Home Assistant til å vise fram data fra AMS leseren, og Nordpool sensor i HA til å vise priser for i dag og i morgen. Jeg tenkte å bruke noen Nodes fra powersaver.no og har derfor installert Node-Red i HA og importert powersaver nodene. 

 

Nå ønsker jeg å kunne vise f.eks tidlinjen for schedule som powersaver nodene har beregnet. Foreløpig får jeg dem ut i debug loggen i NR. 

Jeg er relativt ny på Node-Red, så det er mulig det er noen konsepter jeg har misforstått:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MHR skrev (10 timer siden):

Jeg er relativt ny på Node-Red, så det er mulig det er noen konsepter jeg har misforstått:)

Hvis du ikke vil sette deg inn i NR så finnes denne, jpulakka/nordpool_diff: Transforms electricity spot price into thermostat control signal. Home Assistant custom component. (github.com)

Da får du nok mye av det samme i en integrasjon som tar mye mindre ressurser enn å sette i gang med node red.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 02/11/2022 at 05:22, Katla said:

Takk, det hjalp meg videre på veien:) så hovedpoenget er altså å lage en ny sensor fra NR til HA som inneholder informasjonen man ønsker å dele, og så bruke sensoren i Lovelace.

 

On 02/11/2022 at 08:03, stigvi said:

Hvis du ikke vil sette deg inn i NR så finnes denne, jpulakka/nordpool_diff: Transforms electricity spot price into thermostat control signal. Home Assistant custom component. (github.com)

Da får du nok mye av det samme i en integrasjon som tar mye mindre ressurser enn å sette i gang med node red.

Takk for forslaget om en ny og enklere integrasjon. Jeg er avhengig av å kunne styre strømmen også ut i fra de ulike tariff nivåene, og det ser ikke ut som denne gjør det. Men jeg har kommet med videre med NR, så tror det skal gå bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
AHAV skrev (På 15.12.2022 den 21.55):

Hei, Jeg strever litt med den siste node red noden i eksempelet i powersaver. er det noen som har oppsettet til den? Eller kan guide på hvordan man får schedule inn i HA?

 

Hvilken node spesifikt er det du ikke får til? Alle nodene i eksemplene på powersaver.no viser koden på nettsiden.

 

Denne siden viser hvordan du får Schedule vist i en graf i HA: https://powersaver.no/examples/example-visualize-on-off/example-visualize-on-off.html#introduction

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.