Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

tv.altibox.no/link - må verifisere/knytte konto ofte.


ogagits

Anbefalte innlegg

https://tv.altibox.no/link

 

Dette har kanskje ikke akkurat med hjemmeautomasjon og gjøre, men spør allikevel. Hvis dere føler at dette bør fjernes, så greit.. men tenkte kanskje noen her har erfaring.

Jeg har tatt med meg altibox "Modell A", og bruker denne på hytta. Men jeg må til stadighet gå til linken over og "knytte kontoen" til min bruker. 

Klassisk er ofte at netflix ikke kan vise en episode og man må ta strømmen og koble til igjen. Da får jeg "verifiser bruker".. Greit når jeg inne, men ikke når jeg er i skibakken eller annet sted og ungene ikke får opp netflix :-) 

Noen som vet om det er servere eller porter man bør åpne trafikken for, slik at den ikke blir sperret fra å bli verifisert når den rebooter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobler jeg Modell A direkte i modemet, så blir jeg _ikke spurt_ om verifisere/knytte konto. 
Kobler jeg Modell A bak en router (pfsense) så blir jeg bedt om knytte konto.

 

Begge oppkoblinger står det at den er koblet opp via "strømmemodus OTT".

 

Leste et sted at Altibox må kunne "se" boksen. Men hvilken trafikk, ip, protokoll og port skal skal det åpnes ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.