Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan få en live strøm av data (oppgitt i kWt) og vist dette fram som et stolpediagram per time?


MHR

Anbefalte innlegg

Jeg har en sensor som sender både live watt forbruk og kWt i strømforbruk. Jeg ønsker å visualisere forbruket i kWt hvor høyeste verdi innenfor hver time brukes som verdi for en gitt time. Dette skal da kunne brukes til å visualisere forbrukt kWt per time tilbake i tid. Hvordan går jeg fram for å få dette til?

Endret av MHR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var visst enklere enn jeg hadde trodd. Fant et eksempel som brukte apexcharts-card som jeg allerede hadde brukt til noe annet, og tenkte det samme kunne brukes på live strømmer. Og det gikk jo fint. Screenshot og koden under

 

image.png.5c99cae1748a4d67e7f4ee764e26c541.png

 

type: custom:apexcharts-card
graph_span: 1d
span:
  start: day
  offset: '-12h'
header:
  show: true
  title: Used kWh hourly
series:
  - entity: sensor.amsleser_houruse
    name: Used
    type: column
    color: '#1e81b0'
    float_precision: 2
    group_by:
      duration: 1h
      func: max

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.